ollemarta

Veckan som gått 2

Kategori: Allmänt

Har fått endel pikar över att jag är lite dålig på att uppdatera min blogg så det är väl dags att göra det nu då :)

Vi har ju haft kungligt besök här i Sävar i onsdags. Kungen, drottningen och Prinsessan Victoria vad här, eftersom sista slaget på svensk mark hölls här för 200 år sedan. Det var ett stort pådrag och en två timmar lång reenactment på hur slaget gick till. (vi gick dock efter ca 1 timme eftersom det var ganska långtråkigt och är man inte så historieintresserad så hade då i alla fall jag svårt att hänga med...)



mamma och pappa följde med


Olle och Elsa hade riktigt kul i det långa gräset...



I fredags hade vi mammor kräftskiva. Karlarna gillar inte kräftor så då passade vi på att träffas och käka det samtidigt. Det var riktigt kul, som vanligt, och jag tror att vi skulle kunna prata hur länge som helst. Glömde så klart kameran...

Imorgon ska Olle på öron, näsa hals och undersöka halsmandlarna. De ska bedöma om det är läge att ta bort dem eller inte, så det blir spännande att höra. Vi tycker dock att det har blivit bättre. Han snarkar inte lika mycket längre.

Jag har fått jobb på universitetet igen och nu i höst ska jag jobba 40% samtidigt som jag ska vara hemma med Märta, Olle kommer att få gå lite mer på dagis så jag hinner jobba samtidigt som Märta sover, men jag antar att det kommer att bli rätt mycket att göra och inte så mycket tid över till att slappa i soffan, men kul känns det!!

Ja det var nog veckan som gått...På onsdag börjar vardagen igen. Olle börjar om på dagis och Mackan börjar jobba

Kommentarer


Kommentera inlägget här: