ollemarta

sjukdom...

Kategori: Allmänt

Här verkar det inte bli så mycket bättre med magsjukan...Jag är frisk och Olle verkar helt som vanligt. Vi trodde ju också att Märta (som fick sjukan första av oss) vad frisk men torsdagkväll kräktes hon igen och igår var hon inte pigg med mycket diareér. I natt har hon kräkts igen och har fortfarande diare. Markus som var pigg igår på dagen blev sjuk igen igår kväll. Idag är det nog lite bättre men inte alls bra...Hur länge kan en magsjuka hålla i sig, man är ju van att den ska vara över på ca 1 dygn. Jaja det är bara hoppas att vi är friska till julafton. 

Annars är det bra, jag hann precis göra bort mina lektioner som jag hade i veckan innan jag blev liggande. Tyvärr kunde jag inte gå på Sinas disputationsfest som jag hade planerat och det är jag så besviken över...Som tur var var jag och mamma så pass friska att vi kunde åka på Sissels julkonsert som vi köpt biljetter till sen länge, och det var riktigt bra! En höjdarkonsert med många underbara sångröster!

lägger ut lite bilder också från några veckor sedan när vi var på leos lekland med grannfruarna med barn. och lite annat.






Spelar fyrhändigt.




Ser Ice Age 3

I torsdags hade vi ordnat tomtekväll för barnen. Vi hade tänkt att vi skulle har grötmiddag först men med tankte på rådande magsjuka så avstyrde vi det men själva mötet med tomten skulle vi ha kvar. Det var -20 grader men det var bara att klä sig sen fick alla barn lämna sin önskelista och så fick det en tidig julklapp av honom.

Tidigare hade barnen fått ett brev i brevlådan av tomten att han ville träffa dem. Det var mycket uppskattat av barnen (och det vuxna). Olle var inte alls rädd så han stegade direkt fram till tomten och gav honom önskelistan.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: