ollemarta

Inte alltid kul att vara lillasyster...eller för den delen storebror..

Kategori: Allmänt

Vi har lite jobbigt just nu med att Olle inte kan låta Märta vara ifred. Så fort han går förbi blir det en spark i henne eller så puttar han omkull henne, vi har sagt till och skällt på honom, men nu har vi börjat med ett nytt grepp. Vi ger han inte någon uppmärksamhet alls, utan Märta får iställer all fokus. Det är ju säkert uppmärksamhet han vill ha och då spelar det ingen roll om det är positiv eller negativ. Jag hoppas på förbättring annars kan det bli en tung sommar.
Jag hoppas också att när jag och Markus blir lediga tillsammans kan vi dela upp oss så t.ex. jag kan ta Olle med mig och hitta på något kul och syrran behöver inte förlja med. Nästa vecka åker jag och barnen upp till Piteå en vecka och det tror jag blir bra, vi ska vara på mormor och morfars stuga och bara ta det lugnt.

Så här såg Märta ut igår efter en omgång med Olle

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Ja livet är hårt även för de små...

    2009-06-16 | 09:48:41

Kommentera inlägget här: