ollemarta

Ljubljana

Kategori: Allmänt

Ja så tog jag mig ända fram till Ljubljana i alla fall :) Resan gick utan problem men det var en lång resa! Vi kom till hotellet vid 00.30 söndagnatt. Måndag och tisdag har varit väldigt intensiva. Vi har lektioner från 09.00 till 18.00 varje dag (har dock lyckats förhandla oss till en ledig eftermiddag på torsdag för att kunna få se något av staden!) Idag har jag gjort bort det som jag varit mest nervös för och det gick väl helt ok. Jag har presenterat och diskuterat en annan forskares (från Croatien) forskningsplan. Imorgon väntar oponering på min plan och det kan ju bli intressant :)

Både måndag kväll och tisdagkväll har vi spenderat tillsammans med doktoranderna från forksarskolan genom att äta trerättersmiddagar och haft intressant underhållning av deltagare från forskarskolan...:) Med andra ord kan man säga att programmet har varit fullspäckat och jag misstänker att jag kommer att vara en aning mör på fredag när jag kommer hem.

Har skypat med familjen hemma och igår när jag pratade med Olle för första gången så sa han efter ett tag:
Vad heter du?? (han hände alltså inte igen min röst) jag blev ju helt förtvivlad och sa: men det är ju mamma!!! Idag har jag tom fått se dem via webcam och det var jätte kul! Märta blev lite konfunderad när Markus satte på henne headsettet och hon fick höra min röst...

Inget vidare väder har vi dock. Regn och rusk och ca 7 grader, men de har lovat bättre väder på torsdag så vi får verkligen hoppas att prognosen håller.

Tyvärr har jag lyckats förlägga min USB kabel så jag kan inte föra över bilder men det kommer senare.

Nu ska jag läsa lite inför en redovisning som jag tillsammans med några andra doktorande imorgon kl 09.00...

Vill ni se lite bilder på universitetet och deltagarna så finns det en mer offentlig blogg på:

http://blogg.umdac.umu.se/use/

Vi ses!

Kommentarer

  • Veronica säger:

    Förstår att det kändes konstigt att Olle inte kände igen rösten. Men tänk vad glada de ska bli när de får se dig när du kommer hem :-)

    Verkar vara späckat schema som sagt. Blir en lugn fredagskväll i soffan kanske?

    2010-04-14 | 12:38:12
  • Bettan säger:

    Verkligen späckat schema! Skönt att du gjort bort presentationen och kan slappna av lite. Hoppas ni får lite sol och värme där också!

    2010-04-14 | 18:15:09

Kommentera inlägget här: