ollemarta

dagisdax

Kategori: Allmänt

Nu har vardagen så smått börjat infinna sig. Markus jobbar och jag har börjat med inskolning av Märta på grynet. Det är en sk föräldraaktiv inskolning vilket innebär att jag har varit med tre hela dagar där jag gjort alla rutiner på henne. På måndag kommer jag att lämna henne där och personalen tar över. Hittills har det gått som en dans!! Hon är inte alls så brydd om var jag är utan hon går på egna äventyr både ute och inne. Vilan var jag mest nervös över, men det har också gått bra. På 10-15 minuter har hon somnat (förutom i fredags när det tog närmare 45!) men jag tror inte att det heller kommer att bli några problem. Matsituationerna däremot kommer de nog att få jobba lite med. Hon är van att sluka maten sedan gå ner och det går ju inte på förskolan, men de kommer garanterat att lyckas med det också.


Cyklarna gillar hon


Åker rutschkana med fröken Mona


Sångsamling före lunch



På måndag börjar jag jobba hemifrån till att börja med och det känns riktigt roligt att komma igång. I fredags ringde det faktiskt en journalist och ville vet lite om min forskning. Känns kul att få lite uppmärksamhet med det man håller på med, eftersom jag ju tycker att det är SÅ viktigt!!

1 sept börjar Markus sitt nya jobb och jag tror han har lite ågren över det. Att byta från något tryggt som man vet precis hur det funkar till något helt nytt är ju alltid lite nervöst, men jag tror att han kommer att trivas bra och när han väl kommer in i det.

Idag ska jag på stan själv och köpa kläder till barnen. De har verkligen sinat och när det börjar förskolan behöver de ett antal mjukisbrallor och tröjor så jag hoppas att jag kommer att hitta fina kläder.

Ikväll kommer några tjejer över på kräftor. Det har blivit lite av en tradition för oss att han tjejkväll med kräftor och det blir säkert jättemysigt.


 

Kommentarer

  • Idalina säger:

    Hej Cissi!

    Så kul att få kontakt med dig! Det var ett bra tag sedan jag såg alla nu... Men denna julfest lär jag inte missa!

    Vi ses!!!

    Kram

    2010-08-21 | 15:05:02
    Bloggadress: http://idalinasminnen.blogspot.com

Kommentera inlägget här: