ollemarta

Paradiset!!

Kategori: Allmänt

Nu har vi anlänt till Trogir en liten ort ca 3mil från split. Resan gick utan några problem förutom att jag i sömnen glömde min mobil på rest and fly på arlanda. Hade haft den som klocka i sängen och där blev den kvar, men jag ringde direkt jag upptäckte att jag glömt den så de lovade att ta hand om den i receptionen tills jag kommer och hämtar den på fredag.

Här är det rena paradiset!! Det är helt underbart härligt! Jag sa just till mina rumskamrater att ni kommer nog att få höra er less på orden härligt och underbart denna vecka :-)

Vi bor ett stenkast från stranden visserligen ingen jättestrand och det är en grusstrand men det funkar bra ändå. Som på så många andra turistmål finns det också en strandpromenad med sovenirshop, barer och restauranger. Igår fredag var jag så trött så jag gick och la mig redan vid 22 tiden, men ikväll hoppas jag kunna hålla mig vaken lite längre.

 

Funkar riktigt bra att jobba också. Får vara lite för mig själv så det blir lite gjort i alla fall.

Lägenheten är helt ok, kanske inte världens finaste utsikt men den fyller sin funktion. Frukost och middag får vi varje dag. Igår var det tyvärr ingen höjdare till middag, det var riktigt skickligt att kunna få en kyckling så torr, men ikväll har jag förbeställt minibläckfisk, jag hoppas att det faller väl ut.

Vi undersöker just nu hur och om det går att ta en båt över till venedig den dagen vi är lediga, och om det inte kostar allt för mycket. Det var en i gänget som hade hört att de brukade gå. Skulle ju vara supermysigt (jag som önskat att få åka dit sedan jag var liten…)

Nu är det dags att fortsätta jobba…

Tyvärr verkar det inte gå att ladda upp bilder...

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Låter så underbart! Venedig, dit vill jag me!!!

    2010-08-08 | 18:56:43
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • Stina säger:

    Kroatien är ett av mina drömesemål! Jag funderade på det förra året men skippade det eftersom det bara finns stenstränder - inte optimalt för småbarn direkt... Och Venedig också!! Hoppas ni tar er dit!

    2010-08-08 | 19:16:00
    Bloggadress: http://www.nogg.se/simslin

Kommentera inlägget här: