ollemarta

10 år som gått

Kategori: Allmänt

Efter inspiration från Bettans blogg om spännande händelser under de senaste 10 åren så gör jag en liknande tidslinje.

2000
Går andra året på lärarutbildningen. Efter ett första år med många omtentor så börjar jag så smått få kläm på det hela. Bor i en 1:a på Mariehem

 
2001
Flyttar till korridor och några helger efter det träffar jag Markus


2002
Vi förlovar oss i Sundsvall efter att Markus först satt sig på en nymålad bänk (och hade förstås inget ombyte) och sedan sprutat ned halva hotellrummet + honom själv och mig med champange (efterom flaskan legat och skumpat fram och tillbaka i baksätet på 240'n) 

2003
Vi bor på Fysikgränd i en 3:a och livet rullar på med plugg och på våren får jag då äntligen ut min lärarexamen och får direkt ett vikariat på grubbeskolan som HK -lärare


2004
Markus pluggar fortfarande och jag springvickar på olika skolor.
Jag börjar plarnerna på stundande bröllop...



2005
Vi gifter oss i Hortlax kyrka


Några dagar efter så åker vi på bröllpsresa till Bullgarien


2006
Börjar bli lite otymplig eftersom magen växt under flera månader, samtidigt som vi bestämmer oss för att köpa hus i Sävar
                   

Tillslut kommer så Olle till världen! Med sin ankomst förändrar han vårt liv totalt!!


2007
Får ett vikariat på universitetet som adjunkt, spännande och givande.

2008
Magen börjar återigen växa...


Så kom hon som en fartvind. Märta hade verkligen bråttom till världen (när hon väl bestämde sig) och än en gång har en människa förändrat familjen.


2009
Livet som hemmamamma är inte alltid en dans på rosor men det är otroligt givande och ingen dag är den andra lik.


2010
Så återvänder jag till univeristetet åter igen. Denna gång som doktorand...
 

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Vad roligt att se och läsa! Tänk hur mycket som har hänt på dessa 10 år! Vad ska ske under nästa 10?

    2010-02-05 | 10:17:16
    Bloggadress: http://wigenstam.blogg.se/
  • eva-mari lindblom säger:

    Bra jobbat ungar,

    ingen av er har legat på latsidan i alla fall

    ser gärna fler "magar"

    kramar från insnöad svärmor

    2010-02-05 | 16:22:07
  • Veronica säger:

    Åh vad kul att läsa. Tänk vad mycket som kan hända på 10 år...Säger som Bettan, undrar vad de kommande 10 åren har att bjuda på?

    2010-02-05 | 17:28:08
  • Emelie säger:

    Va kul att få en inblick i eran resa =) å så kul att se bilder från "förr". Olle är sig så lik på bebis-bilden!

    2010-02-06 | 12:39:52
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • Linda - Rosa chica säger:

    Hej :) , vad ska du göra nu under helgen? :)

    kram www.rosachica.blogg.se

    2010-02-06 | 13:01:12
    Bloggadress: http://rosachica.blogg.se/
  • Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg säger:

    Kul att få se bilder!:D

    2010-02-06 | 13:37:38
    Bloggadress: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här: