ollemarta

Helgen

Kategori: Allmänt

Efter de tre kommentarerna i förra inlägget så väntar vi nog med att klippa håret på Olle. Det är ju rätt fint + att han inte själv vill klippa det.

Nu har jag efter många om och men gjort färdigt min OS mössa.  Vet inte riktigt om man kan kalla den för det eftersom jag hade helt andra färger men mönstret är detsamma. Så här blev resultatet:

Titta inte så mycket på själva personen som bär mössan (dennes man tycker att hon blev väldigt lik
 skalman i Bamse :))

 

Har varit en händelserik helg. I fredags kom svärmor och svärfar hit och sov över till lördag. På lördagkvällen hade vi några grannar över på middag (mycket trevligt!!)




och idag har Olle för första gången varit på kalas alldeles själv (alltså utan varken mamma eller pappa). Kändes lite konstigt att skicka över honom själv, fick en förnimmelse över vad som komma skall när han gör mer och mer saker på egen hand, men det är väl det som kallas utveckling och en helt naturlig sådan.

Idag har vi ätit palt och Märta var väldigt hungrig så jag tror hon tänkte att: kanske jag kan skynda på det hela om jag själv sätter mig i tallriken...



Kommentarer

  • Bettan säger:

    Haha, är man hungrig så är man!

    Mössen blev ju jättefin, får man beställa en? ;-)

    2010-03-01 | 08:15:54
  • Emelie säger:

    Så härlig mössan blev! Tycker Skalmans man ska vara stolt över en sån händig fruga ;-)

    2010-03-01 | 19:23:06
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Den blev ju fin i dom färgerna!

    2010-03-03 | 21:34:52

Kommentera inlägget här: