ollemarta

Olles ord...

Kategori: Allmänt

Vi tittade i några fotoalbum för ett tag sedan och jag visade Olle på ett kort där han var i min mage. Han tittade länge och sedan sa han med ängslig röst:
-men mamma du får inte tugga i mig i din mage så där...


Efter att jag börjar jobba så har det varit lite jobbigt för Olle. Han har t.ex. klivit upp och gått uppe efter att vi lagt honom på kvällen. En kväll i veckan när Markus lagt honom så sa han:

-Olle kliv inte upp nu när jag lagt dig utan försök att sova.
Sedan stannade Markus i trappen för att höra vad som skulle hända. Efter ett tag hör han Olle med bestämt röst:

-Nej Molgan, pappa sa att vi inte fick kliva upp!!

Jag frågade dagen efter om denna Molgan och helt naturligt berättade han att Molgan är ju hans kompis som också sover i hans rum på golvet med mattan som täcke.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: