ollemarta

Allt har sin tid

Kategori: Allmänt

Börjar vara på sista versen med mitt 40% jobb. Har rättningar av examenarbeten kvar och några eftertjälkare men inga stora saker, känns ganska skönt att det snart är slut för det tar faktiskt på att jobba så pass mycket kvällar och helger som jag periodvis gjort. 1 februari drar det nya spännande jobbet igång och ännu roligare blev det när jag fick mail idag om att ingångslönen för doktorander höjts med ca 1000kr. Alltid bra :)

Vi har så smått börjat tänka på att kanske byta ut Forden mot en lite större bil. Känns som om den är i minsta laget och vi tror att det är nog nu som man ska byta, innan vi måste punga ut med en massa reparationskostnader som lär komma snart. Jag vill ha en mondeo 08-09. Markus är mer inne på en V70, men om jag känner Mackan rätt så lär det dröja (om det ens blir nått..) eftersom han måste läsa allt som finns om alla märken först :).

Vi har en lite jobbig period med Märta nu när vi ska lägga henne. Hon vill absolut inte sova och hon håller sig vaken och skriker minst 30 minuter varje kväll. Trodde att det skulle börja lätta men hon har hållt i ca 1½ vecka nu. (hon är envis den rackaren), så i helgen ska vi korta ner dagsturen till 1 timme och se om det hjälper....Iofs så sover hon ju dryga 12 timmar på natten så hon kanske inte ska ha mer än 13-13½ timme per dygn...jaja vi får se om det hjälper.

Köpt kort på träningslokalen här i Sävar har jag också gjort, så i måndags åkte jag iväg på ett muskelpass och gissa om jag haft och har träningsverk!! Dagen efter var det inte så faligt men igår och idag har det verkligen känts! På söndag blir det att plåga sig igen.
 
Kallt är det också ca 20 minus var det idag, nu vill vi ha värme! Olle frågade i kväll om vi inte kunde ha ett hus bredvid stranden så vi kunde bada lite mer. Ja sa att om vi skulle kunna bada den här årstiden skulle vi vara tvungen att flytta långt härifrån, då tyckte han det var bättre om vi skaffade en pool...

Nu måste jag jobba lite.

 

   

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Håller med Olle jag, skulle också vilja ha ett hus vid stranden =)

    2010-01-14 | 20:54:01
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här: