ollemarta

Konversation på hög nivå

Kategori: Allmänt

Så här kan tankarna gå för en 3 åring... Olle var hos Sebastian och lekte efter förskolan idag och när jag kom för att hämta honom bröt allt loss. Han nöp Sebastian, jag blev arg och ville att han skulle säga förlåt men han var helt hysterisk. Han sa att han kunde inte andas, han var sjuk och hungrig så jag sa att han skulle ringa och be om ursäkt när han lugnat ner sig. Väl hemma så bestämde vi att han själv skulle säga till när han kände för att ringa. Efter ett tag kom han och sa:

-mamma! Vi gör så här! att när jag har ätit pannkakan så ringer jag.

Han hann inte mer än svälja sista tuggan förrän han han ville ringa.
När han får Sebastian på tråden så säger han:

-vad gör du just nu? (Enligt Olle svarade Sebastian jag vet inte)
-Just nu tänkte då i alla fall jag säga förlåt!
-....
-FÖRLÅT!!
-ha det bra vi ses hej då!

Så kan en konversation se ut mellan 3åringar...:)
 

Kommentarer

  • mormor säger:

    Så bra att han får lära sig att säga förlåt, det kommer han förhoppningsvis att göra när han blir stor också, när något blivit fel.

    Helt underbara barn både Olle och Märta, något att tacka Gud för.

    2010-01-13 | 13:46:47
  • Emelie säger:

    Hahaha! Ja dom är roliga dom små. Sebastian satt mest bara som ett fån och när vi frågade vad Olle sa så sa han - Äh, jag hörde inte. Duktigt av honom att ringa. Vi ses!

    2010-01-13 | 21:04:29
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • Bettan säger:

    Ja verkligen bra gjort av honom att ringa! De är ganska kloka våra små.

    2010-01-13 | 21:24:51
    Bloggadress: http://wigenstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här: