ollemarta

Tiden går...

Kategori: Allmänt

Helgen har vi spenderat hemma i Piteå. Vi åkte dit för att hämta Olle som varit hos mormor och morfar sedan måndag. Det har verkligen gått jättebra! De har haft aktiviteter nästan varje dag, men bara sånt som Olle gillat. De har varit på stugan med kusin Hilda, på typ Leos lekland på havsbadet också med Hilda, och barnens hus tog han med mormor redan första dagen :) 

Själva har vi haft det rätt skönt, vi har inte behövt vara arga på fem dagar!! Vi har fått lite längre kvällar och framför allt har vi kunnat prata med varandra vid middagsbordet! 

Dagarna rullar på och jag börjar se slutet på min första kurs, vilket känns skönt, nu kan jag koncentrera mig mer på kursen i utbildningsvetenskap som än så länge är riktigt intressant. 
Resan till Ljubljana närmar sig och jag måste förbereda en presentation av mitt forskningsprojekt på engelska, vilket känns rätt gruvsamt...men jag får tänka på att de inte heller har engleska som modersmål dit vi ska, så de lär inte vara så mycket bättre.

Märta har äntligen börjat säga mamma och pappa och nu använder hon de orden flitigt kan man säga. Ger sig inte förrän hon fått oss dit hon vill :)

En dag för någon vecka sedan tog jag någon timme komp och åkte hem till barnen och det fina vädret. Vi hade picknick ute, tänkte först gå en bit men insåg att det var bäst på andra sidan gatan så vi slog läger där :) En härlig stund i snön hade vi.

Man behöver inte gå långt för att ha picknick :)






Man kan ha picknick inne också...


Kommentarer

  • Emelie säger:

    Äntligen har du uppdaterat! :) Mysiga bilder!

    2010-03-15 | 22:13:17
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • Anonym säger:

    När man ser bilderna börjar man nästan längta efter egna barn i den åldern, särskilt efter den veckan som Olle var vår egen. Hoppas att vi snart får låna den snälla och gosiga grabben igen.

    Morfar

    2010-03-17 | 07:50:54
  • mormor säger:

    Vi hade en helt underbar vecka när Olle var hos oss på semester. Jag var nästan gråtfärdig när han skulle åka hem. Hoppas vi får ha honom fler gånger och att han vill komma så vi får mysa och kramas. Hilda ville ju också sova över när Olle fick, och det fick hon,så de hade ju jätteroligt tillsammans.

    2010-03-17 | 08:06:58

Kommentera inlägget här: