ollemarta

Utvecklingssamtal

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit på utvecklingssamtal för Olle och det är ju alltid kul att få veta hur det går och hur han sköter sig på förskolan. Vi kunde gå både jag och Markus tack vare att Emelie kunde sköte Märta åt oss. (Tack snälla för det! :))

Det verkar som att han sköter sig riktigt bra och han har många kompisar som han leker med. De hade gjort en intervju med honom som var riktigt kul att höra.

Vad heter du? Olle Lindblom
Var bor du? I sverige långt bort
Hur gammal är du? två år (men håller upp tre fingrar)
Vad jobbar din mamma med? Glas
Vad jobbar din pappa med? plast glas
Vad tycker du om?
Vad är du rädd för? Monster och häxan i brunnen

Kommer inte ihåg alla frågor, men jag intervjuade honom lite mer om vad jag jobbade med och då sa han att jag jobbade med att dricka ur plastglas....:)

De hade kollat hur han kunde klippa ut en cirkel (kunde han inte alls...)
De hade också kollat färger, och han hade typ två rätt av tio. Men han kan nog mer egentligen.

Det är med andra ord mer att önska när det gäller klipp och klistra men huvudsaken är att han har kompisar och att han är snäll mot dem, då tycker jag att det är mindre viktigt om han kan klippa ut en cirkel eller inte...

I söndags hade vi en kanon dag med vacker väder. Vi gick till dagisbacken halva ferievägen tror jag där vi grillade korv och åkte pulka. Vi hade det superhärligt och trevligt!!







Härifrån kan man också se TV


Nu måste jag forstätta jobba lite...

Kommentarer

  • Veronica säger:

    Härliga svar...plastglas fniss

    Håller med om att det viktiga är att han har kompisar osv. Klippandet kommer nog såsmåningom!

    2010-03-22 | 22:07:31
  • ullalindholm säger:

    Nu måste moster förskolläraren bara ifrågasätta vad "fröknarna" sysslar med på utvecklingssamtal!! Problem och felsökning är då det sista de behöver hålla på med.Jag håller med dej cissi, spela roll om han kan den ena färgen eller den andra.Han är ju såå gullig.Kramar från moster

    2010-03-23 | 21:39:14
  • Cissi säger:

    För oss är det egentligen helt oväsentligt om han kan klippa ut en cirkel eller kan färgerna (det vet vi ju redan) utan vi är ju nyfikna hur han är och pratar mot andra barn, om han har kompisar och hur han fungerar på samling. Men det fick vi veta när vi frågade....

    2010-03-24 | 08:14:51
    Bloggadress: http://ollemarta.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Var bara kul att få rå om Märta lite grann, hon är ju så go & lättsam. Håller med moster förskolläraren - Det är faktiskt det positiva man ska fokusera på. Rolig intervju =)

    2010-03-24 | 17:00:48
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Snygg rumpa jag har förresten =) (på kortet)

    2010-03-24 | 17:01:48
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • mormor säger:

    Han kan alldeles nog och de viktigaste är att han är så snäll och fin mot andra inte minst mot mormor.Jag ÄLSKAR honom!! Utvecklingen går ju i trappor så nästa vecka kan han säkert de fröknarna inte kan. Kram och puss från mormor

    2010-03-27 | 18:28:07

Kommentera inlägget här: