ollemarta

Känns som att det är dax!

Kategori: Allmänt

Ja som rubriken säger så känns det verkligen som att det är dags att uppdatera lite vad som händer.

Har varit en riktigt skön helg, vi har hunnit mer lite trädgårdsarbete samt ett besök hos kusinerna på Umedalen. Härligt väder har det varit så vi har mest hållit oss ute. Olle han rallat runt kvarteret efter kompisar att cykla med och polarna var inte sena med att hänga på.

I morse tror jag att det var ca 7-8 barn i vår sandlåda från ferievägen!! Jag njuter verkligen av att se alla barnen tillsammans och det var t o m utan konflikter nästan hela tiden...:)



Här kommer lite bilder från varborgshelgen också

Märta var inte ett dugg imponerad av elden...snarare skraj...


Vi hade kätt oss ordentligt eftersom vädret inte var det bästa...


När barnen lagt sig gick vi över en sväng till Emelie och Erik och tjattrade på, till småtimmarna.


Morgonen efter kom mormor och morfar samt moster Ulla och kusin Hilda på besök. Här busar de för fullt...


Märta är som vanligt också hur busig som helst 

Imorgon är det ny vecka, dock en kortvecka så det känns bra. Det är ju så mycket på våren i trädgården så man skulle faktiskt vilja vara ledig och jobba på där istället för att sitta framför en dator hela dagarna. Vi får hoppas på bra väder till helgen så man kan vara ute även då, har fortfarande några blommbänkar kvar att rensa.

I veckan kommer en forskare från Finland och ska besöka oss på jobbet och då ska vi ut på middag på tisdagkväll + att jag ska ta hand om henne på onsdagmorgon, det blir spännande!! Det finns ju inte så många hemkunskapsforskare i världen (endast tre i Sverige och jag tror att hon är ensam i Finland) så jag måste nog förbereda mig så jag har något vettigt att fråga henne om...:)

Dieten går väl sådär för oss båda. Ungefär 10 dagar funkar bra sedan är vi så sjukt less på att räkna kalorier så i helgen har vi struntat i att räkna och därför har det också blivit alldeles för mycket mat, chips och godis. Men det är väl bara att ta nya tag imorgon...   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: