ollemarta

åå vad svårt att välja!

Kategori: Allmänt

Vi har ju planerat att lägga golv i trappen och nu har vi utökat det hela till att lägga även i hallen. (Vi väntar med köket eftersom det känns meningslöst att lägga nytt golv där innan vi gör om köket)

Det svåra är bara att kunna välja. Jag behöver hjälp!! Skriv gärna vad ni tycker skulle passa bäst i vår hall.

Här kommer alternativen:
(och JA pappa alla är 7mm men det är äkta trägolv i alla fall)

Ek två stav


Country ek


Ek mattlackat


Valnöt.

Jag är ju och har alltid varit förtjust i mörka golv så jag gillar valnöt men jag är så osäker om det kommer att bli för mörkt?

ÅÅÅ alla dess val...

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Är det möjligt att 7 mm är slipbart?

    På bild skulle jag nog föredra Ek 2-stav, men det är näst intill omöjligt att avgöra på en bild.

    Lycka till med köpet.

    2011-04-16 | 08:56:51
  • Stina säger:

    Snygga golv allihop tycker jag, så det är väl en smaksak. Men jag tycker att ni ska välja samma som ni lägger i trappen...



    Jag gillar också mörka golv. Tror inte att det kommer kännas för mörkt eftersom ni i övrigt har ganska rymlig och ljus hall.

    2011-04-16 | 10:34:59
    Bloggadress: http://www.lucky-mee.blogspot.com
  • Stina säger:

    ...vi har förresten 3-stav 15mm mattlackad ek, om ni vill se det på en större yta på plats.

    2011-04-16 | 10:36:42
    Bloggadress: http://www.lucky-mee.blogspot.com
  • Bettan säger:

    Jag undrar också om 7 mm verkligen är slipbart?

    Valnöt är ju jättefint, har ni tänkt fortsätta med det i köket när ni gör om där i framtiden? Blir säkert snyggt till er vita trapp. Ek funkar alltid och kommer alltid att vara snyggt. Svårt det där.

    2011-04-16 | 11:12:05

Kommentera inlägget här: