ollemarta

Är det över för denna gång nu?

Kategori: Allmänt

Nu har vi tagit 14 vabbdagar i ett kör, men imorgon ska det få gå på förskolan. Jag har varit hemma de mesta av tiden (Mackan har varit hemma två dagar) men det har passat mitt jobb ganska bra just nu så det har inte varit kris, medan det däremot varit lite mer körigt på Markus jobb denna period.
Bilen och centraldammsugaren är fixade och klara och den nya dammsugaren är riktigt riktigt bra!! Nästan värt det... men bara nästan.
Jag och barnen har haft rätt bra dagar förutom förra veckan när jag låg helt däckad i nästan 40 graders feber två dagar. Då är man inte så kaxig kan jag säga...Är fortfarande tjock i halsen men ingen feber (även om jag hade en lite släng igår kväll) så jag tror att det börjar ge sig.
Det som just nu tar upp tankarna är om barnens förskola och att den ska stängas så fort det bara går eftersom de upptäckt ett byggfel vilket idag visade sig vara mögel! På den avdelningen som Märta var på hela förra året och som Olle nu går på. Man börjar ju spekulera i om det var på grund av det som hon hade så mycket utslag som blev bättre över natten men sämre när hon varit där.... jag det är ju ingen som vet eller kommer att få veta heller...
Jag har i alla fall under dessa veckor fått spendera mycket tid med barnen och det har känts riktigt bra. De har också lekt periodvis jättebra tillsammans vilket är super härligt att se!
Här kommer några meningar från dem:
*Olle öppnar dörren till grovis där han och Märta lekt båt... -"Alltså nu börjar Märta faktiskt gå mig på nerverna!!"
*En annan dag när han varit i tvättstugan kommer han ut och säger: -"i den där andra diskmaskinen (alltså tvättmaskinen) luktar det välbekant!" (undra vart han lärt sig det fina ordet?)
*Märta och jag sitter och lyssnar på julmusik i köket av Måns Zermerlöw när Märta plötsligt utbrister -"Flynn Laidel" (Rider)!! Vilket stämmer väldigt bra eftersom Måns spelar rösten Flyn Rider i filmen Trassel som hon gillar.
Skulle kunna fylla en hel bok med roliga finurliga saker som de säger det är bara det att man glömmer så fort bort dem.
Här kommer i alla fall några bilder också..
Märta har fått en tomtenissa klänning som ofta används kan jag säga :-)
Här hade jag just gjort lite adventsfint. Tyget till julgardinerna som hänger på bilden köpte jag när jag just flyttat till Umeå, alltså 12 år sedan. Jag tyckte att det var ett fint tyg och jag minns att jag tänkte att när jag väl skaffar mig ett hus så ska detta bli julgardiner. Det har de nu varit sedan vi flyttade hit och jag är stormförtjust i dem, kanske på grund av att de ger en massa minnen...

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Hej!

    Jag tycker ni har en fin blogg! Jag har det bra på ridskolan. Om två veckor ska vi hoppa hinder! Min häst fick galoppsprong. Men jag satt kvar det var allafal könt men tråkit att ni har vattkopor!

    Hej då Rebecca!

    2011-12-06 | 15:55:46
  • Rebecca säger:

    Snälla gå in på min blogg där är ridskola!

    2011-12-14 | 20:06:20
    Bloggadress: http://golden.blogg.se/

Kommentera inlägget här: