ollemarta

Ledig Tisdag

Kategori: Allmänt

Idag hade förskolan haft stängt så jag har varit hemma med barnen. Hade inga planer på morgonen vad vi skulle hitta på men så beslutade vi oss för att åka till ICA Maxi en sväng. Olle ville titta på det han önskar sig och jag skulle köpa en högtryckstvätt som de hade bra pris på så vi drog iväg. Barnen var hur snälla som helst, vi hade inte brottom så de fick verkligen titta sig less på alla leksaker som fanns där. Efter förra gången jag och Olle var på COOP och han tappade bort mig så de var tvungen ropa ut ett meddelande i högtalarna så springer han inte iväg längre och då gör ju inte Märta det heller. Vi gick sedan till Lindex för att se om de hade några spindelmannen kläder men de var skralt med sådana, däremot hittade Märta en hatt som hon gärna hade velat köpa. Den var dock några nummer för stor och kanske lite svåranvänd för en 2-åring :-)

Lunchen intogs på Mc Donalds och det var riktigt gott. Det är verkligen jätte kul att få rå om dem så där en dag och inte ha brottom utan ta det i den takt de vill. På väg hem säger Olle i bilen "Nu tappade jag en till tand!" och mycket riktigt när vi kom hem höll han i den andra framtanden nere så nu har han en rejäl glugg.


Hemma lekte de ute en stund och jag städade ut växthuset. 
På eftermiddagen hann vi även en sväng till Krypedalen för att titta på fåren som bor där, men det var mycket roligare att kasta sten i ån...

...så vi blev kvar där en bra stund innan vi tog en sväng på ICA i Sävar för att köpa en glass. En riktigt lyckad dag, barnen var superglada, inte alls tjatiga och bråkade nästan inget på hela dagen!

Nu ikväll har jag även hunnit med att plantera ut alla blommor och tomatplantor i växthuset + lite rens i blommbänkarna men fy så kallt det var! Nu tror jag att det blir en liiiten macka framför tv:n innan det är god natt.

Kommentarer

  • ulla lindholm säger:

    Åååå, vilken härlig dag ni haft!! Bara passa på och njut när tillfälle ges.

    Längtar tills vi ses! hälsn. moster och syrran.

    2011-05-18 | 11:02:31
  • Cissi säger:

    Ja me´!

    2011-05-18 | 13:04:14
    Bloggadress: http://ollemarta.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Å vilken mysig dag! Tänk att han tappat 2 tänder redan!

    2011-05-18 | 19:24:42
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här: