ollemarta

Lucia mm

Kategori: Allmänt

Här sitter jag nu med ögoninflammation på båda ögonen. Har jobbat hemma idag eftersom jag inte vill skrämma mina arbetskolleger med mina ögon. Kommer att jobba hemifrån även imorgon (tur jag hade varken föreläsningar eller undervisning dessa dagar). Jaja...

I förra veckan hann vi ha vår årliga tomtetradition på kvarteret, där barnen fick lämna sina önskelistor till tomten och fick sedan i utbyte en påse med tomteskum. Det var sjukt kallt även i år (ca -20) men barnen lekte och vi vuxna fick lite god glögg från tomtemor.





Olle stegade fram helt ogenerat och gav tomten sin önskelista, eftersom den bestod mestadels av drakar ville han vara säker på att tomten skulle veta hur dessa drakar ser ut så han tog även med en hel hög med bilder som han ritat av dem.

Märta var lite mer skeptisk och ville inte gå fram själv...



I måndags var det lucia och det skulle firas på förskolan även då var det riktigt kallt med över 20 minusgrader med de trotsade kylan och hade tåget ute. Olle ville absolut vara tärna så det fick han så klart och Märta var lucia. Allt gick bara bra tills hon fick syn på mig bland föräldrarna då ville hon inte vara med längre...










Sedan blev det fika inomhus



I söndags kom mamma och pappa för att hjälpa oss med lite praktiska saker som att tvätta, städa ta hand om barnen mm. Det var en oerhörd lättnad att få den hjälpen, nu känns allt så mycket bättre....

Vi hann till och med klä julgranen (nu får nog grannarna blunda för det är en salig blandning på julgranskulfärgerna och eftersom barnen klätt det mesta hänger majoriteten av alla kulor på samma kvist)





Kommentarer

  • Bettan säger:

    Blundar hårt! ;-)

    Skönt att få lite hjälp hemma. Hoppas ögonen blir bra snart, jag sitter i skrivande stund och har ont i ena ögat, hoppas det inte utvecklar sig till inflammation...

    2010-12-17 | 06:42:43

Kommentera inlägget här: