ollemarta

IKEA igen

Kategori: Allmänt

Ja då har vi varit på vår årliga bussresa till IKEA i Sundsvall. Det är riktigt kul att få åka iväg och nog kommer man hem med lite av varje, varje gång. Denna gång var det datarummet som skulle få sig en ansiktslyft. Var lite besviken för när jag kom till IKEA så fanns ju så klart inte de färger jag valt ur så efter mycket velande blev det svartbruna skrivbord. 

Skulle även ha två överskåp med dörr där vi kan gömma undan lite "skrot" som vi har (mest Markus dock :-))
Trodde ju i min enfald att gångjärn till dörrarna följde med i dörrpaketet men när jag kom hem och började montera ihop upptäckte jag att det inte gjorde det. Får se om jag lyckas få hem några gångjärn från IKEA, men jag tvivlar...

Här kommer i alla fall en förebild



Och efter, då får ni föreställa er två vita dörrar på överskåpen
(kommer dock att bli endel dammtorkning, på svart bänkskiva syns ju varenda litet dammkorn)


Köpe lite annat smått och gott mest till köket faktiskt.

HEDERLIG Rödvinsglas  Höjd: 22 cm Rymd: 59 cl  DRAGON Bestick 24 delar

IKEA 365+ Tallrik vit Längd: 25 cm Bredd: 25 cm  SMARTA NYTTA Serveringsskål blå Diameter: 20 cm Höjd: 13 cm
EKORRE Gungälg röd Längd: 73 cm Bredd: 29 cm Höjd: 52 cm  KLAPPAR HAJ Mjukdjur  Längd: 100 cm
Gungälgen ska Märta få i present och Olle fick hajen...föga förvånande...
SPONTAN Magnettavla svart Diameter: 57 cm  SKIMRA Skärm naturfärgad Diameter: 16 cm Höjd: 29 cm
Magnettavla och lampskärm

Det blev lite i alla fall...


På tal om Märta så fyller hon ju som bekant 2 år på lördag och ska få ha sitt första egna kalas på söndag. fyra dagiskompisar kommer på kalaset + två andra kompisar (om ingen blir sjuk vill säga) det blir nog lagom. Upptäckte idag vad jag mer ska köpa åt henne. Hon gillar ju skor väldigt mycket (undra vem hon släktar...kan det vara mormor kanske? :-)). Idag hittade hon ett par svarta lackskor som jag köpte förra julen åt henne, med andra ord var de rätt mycket för små. Hon kämpade och kämpade på sig skorna och när hon äntligen fick på sig dem hoppade hon av glädje, sedan gick hon med dem hela förmiddagen samtidigt som hon sa fina, fina med jämna mellanrum. Så jag tror hon kommer att få ett par i hennes storlek på lördag.


Kommentarer

  • Bettan säger:

    Det blev ju jättesnyggt med svarta bänkskivor! Hoppas du lyckas få gångjärnen, annars ska vi till stugan nästa helg - är nästan 100 på att vi har ett paket liggande där.

    2010-10-11 | 07:26:14
  • Cissi säger:

    Har redan beställt ett par. Kostade 95 kr i frakt, försökte få det gratis men det icket...Tack ändå!

    2010-10-11 | 11:07:18
    Bloggadress: http://ollemarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: