ollemarta

Dumma nacke!

Kategori: Allmänt

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och gått till sjukgymnasten på jobbet. En mycket kompetent kvinna.

Men det var i grevens tid tyckte hon! Hela övre delen av ryggen från skulderbladen ungefär och hela nacken var ortoligt stel! På vissa ställen där hon normalt ska kunna komma in med fingrar och känna och massera kom hon inte in...Vissa strechövningar klarade jag 25% av det man ska så nog kan man säga att jag är lite stel alltid. 

Jag har ju främst varit så väldigt yr av detta och haft huvudvärk, men det var inte så underligt enligt henne. 

Det positiva var att hon trodde att vi skulle kunna få bukt med detta. Vi ska på IKSU och hon ska visa på olika maskiner i gymmet som jag ska använda (hoppas bara att dessa också finns i Sävar) hon ska komma på arbetsplatsbesök, samt att jag ska på återbesök och efter det måste jag gå på massage några gånger (vilket inte är helt fel...:-))

Jag hoppas på bättre nacke snart...



   

Kommentarer

  • Stina säger:

    Men vilken grundlig sjukgymnast! Till Iksu och arbetsplatsbesök... låter som skolexempel på hur det borde gå till. Hoppas det ordnar upp sig!

    2010-09-29 | 21:58:18
    Bloggadress: http://www.nogg.se/simslin
  • Anette säger:

    DU- jag känner verkligen igen mig. Men var går man och hur gör man och vad kostar det? Jag får intervjua dig på tisdag :)

    2010-10-24 | 09:13:40
    Bloggadress: http://bagger.blogg.se/

Kommentera inlägget här: