ollemarta

Livet rullar på

Kategori: Allmänt

Nu har vardagen kommit och jag är redan trött!! Jag har börjat klockan 07.00 på morgonen och åkt kring 06.30 hemifrån och jag känner redan att det kommer att bli gansk tungt, jag som dessutom är så morgontrött. Det positiva är att jag får komma hem i tid och hämta barnen. Idag slutade jag redan klockan 15.00 iom att jag hade lektion över lunchen också. Vanligtvis kommer jag att sluta 15.30.

Tanken är att jag och Markus ska turas om med att börja tidigt, men än så länge kan inte Markus göra det eftersom han inte riktigt är självgående på sitt nya jobb. 

Går bara bra för barnen på förskolan. Märta har nu gjort två dagar sedan hon blev frisk från sin tre dagars feber, men tydligen är hon inte riktigt lika kavat som tidigare, gråter lite mer särskilt när det kommer andra föräldrar och hämtar sina barn men det kommer nog att ordna sig...

Igår var vi en sväng på banken och band om huslånen. Ett lån skulle gå ut i oktober och nu var det så låg ränta så vi beslutade oss för att binda om i 7 år till lägre ränta än vad vi haft tidigare. Jag öppnade även ett pensionskonto, jag har inte haft något sådant eftersom ekonomin inte riktigt tillåtit det men nu blev det av. Hoppas bara på hög avkastning när jag får börja ta ut pengarna. Då ska jag shoppa!! :-)

I sommar har jag faktiskt kommit igång med min löpning, eller vad man nu kan kalla det. Har varit ute 17ggr och det var någon som sa att man måste ut ca 20ggr för att det ska kännas som en rutin. Jag tror inte att jag kommer att komma upp i den siffran eftersom jag inte kommer att springa under hösten/vintern. Då blir det sävar simhall istället.
Jag tycker ändå att löpningen gått bra, har sprungit en runda på 3.5km eller en på 4.7km. I slutet har jag hållit 6.05min/km målet var 6min/km så det var nära men nästa sommar kanske...

För att gå tillbaka till barnen så har Märta börjat prata liite mer, nu kan hon säga mera, näjä =nej, klar, nycklar, olle och lite till, så det tar sig :-)

Olle är fortfarande i en fantasi period, han pratar mycket om allt han och Molgam gjort och hur olydig och busig Molgam är. Det är faktiskt riktigt roligt att höra vilka härliga historier som han berättar.

Nu idol!




 

Kommentarer

  • mormor säger:

    Va skönt att Märta har blivit frisk men inte är det underligt om det märks att hon varit så sjuk hon tar snaart igen det.

    2010-09-08 | 21:45:28
  • Stina säger:

    Ja shoppa bort pensionen bara - det är rätta takter!!! Om man dessutom bor på institution så lär väl inte boendet kosta så mycket.... = mycket pengar över ;-)

    2010-09-09 | 22:15:32
    Bloggadress: http://www.nogg.se/simslin

Kommentera inlägget här: