ollemarta

Tupperware party

Kategori: Allmänt

Har snoriga och hostiga barn just nu, dock är de inte besvärade av det utan det är full rulle. Tycker att det är jättesvårt att veta om man ska ha dem hemma eller inte en sådan gång. Smittan är nog inte att tänka på eftersom alla på förskolan är mer elle mindre förkylda (enligt personalen) och de verkar inte ha jobbigt att klara en hel dag heller (enligt personalen) men de måste ju vara så jobbigt att gå och torka snor på dem stup i kvarten...så jag vet inte...vi får väl se.

Igår var jag på tupperware party hos närmsta grannen, riktigt trevligt var det! Sist jag var på ett sådant party måste ha varit när mamma hade ett för typ 15 år sedan. Shoppade endel förhoppningsvis bra grejer, men inte är det billigt, fast å andra sidan ska det ju vara bra kvalitet. Hade kunnat handla mer men detta är vad som skickats till beställning:






+ att jag köpte ett 4 pack små burkar att ha t.ex. lite sås i till matlådan.


Annars händer det inte så mycket just nu, jobbar och äter och sover i princip. Ska snart försöka komma igång med inneträningen. Jag har snart kört två veckor med pulver till lunch och det funkar förvånansvärt bra. Har på första veckan gått ner 1 kg, precis som jag vill, ½-1kg är optimalt. Har tänkt mig pulverlunch totalt två veckor men fortsätter det att funka så här bra kanske jag fortsätter ett tag till.

Avslutningsvis lite bilder på barnen





Olle med sin älskade haj


Här var hon inge pigg...


Ute och flanerar


Här från tidigare i sommar










Kommentarer

  • Anna säger:

    Ja det är tur dom är söta =) Karl skriker så fort han inte får som han vill och jag känner att jag håller på att bli smått galen på det där skriket. Haha, vet du så fränt, Karl ser på Bolibompa just nu och jag tror Hannas Hilda ringer in och pratar med Johan =)Det var en Hilda från Bertnäs och det måste ju vara hon. Får kolla med Hanna sen.

    2010-09-16 | 18:32:57
    Bloggadress: http://roknasbloggen.blogspot.com/
  • mormor säger:

    Kan ni tänka er nå sötare barn. Jag håller på längta ihjäl mej efter dem, men jag hoppas att vi kan träffas sen vi kommer hem från Cypern.

    Tappervaregrejerna brukar vara jättebra och hållbara. Jag vet inte hur gamla mina skålar är, minst 20 år

    2010-09-16 | 20:11:33

Kommentera inlägget här: