ollemarta

Efter många om och men...

Kategori: Allmänt

Blev det tillslut ett valnöt laminat. På Bejier var de tveksamma om 7mm trägolv verkligen är så bra i hallen. 15mm fungerar inte eftersom det bygger för mycket.
Efter att ha läst lite på nätet så rekommenderar faktiskt de flesta laminat i hall eftersom det ska vara hållbarare. Efter flera turer till Byggmax, Beijer och Coop valde jag tillslut detta golv. Jag är så sugen på valnöt och detta var de klart finaste som fanns på dessa affärer.





Lite strukturerad yta så kanske inte dödligt halkigt men nog kommer det att bli halkigare än plastmattan det är klart....

 

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Snyggt! Men jag trodde valnöt var mörkare. Finns kanske flera typer?

    Vi har ju laminat i stugan och är riktigt nöjda. Det enda negativa är att det låter väldigt mycket när barnen tappar ner leksaker på det men det kan man leva med.

    2011-04-16 | 15:36:40
  • ullalindholm säger:

    va! jag trodde också att det skulle vara mörkare! på den andra bilden var det ju betydligt mörkare och kanske hade det blivit för mörkt. det såg jättesnyggt ut det du hade lagt ut i hallen!!

    2011-04-16 | 20:40:57
  • Ann säger:

    Vad duktig du är på att lägga golv! Jag hade svårt med listerna när jag la mitt golv men jag hade antagligen inte de rätta verktygen. Hur som helst förstörde badrumsrenoverarna sedan mitt golv så de fick lägga nytt, mycket snyggare... Tur i oturen!

    2011-04-16 | 21:01:51
    Bloggadress: http://micolek.blogg.se/
  • Marie säger:

    Ser riktigt lovande ut. Kommer att bli bra när det är klart.

    Lycka till.

    2011-04-16 | 21:18:26
    Bloggadress: http://mariespyssel.blogg.se/
  • josephine- tävlingar på bloggen! säger:

    kikar in på din blogg hoppas du kikar in på min! :P

    2011-04-16 | 21:19:49
    Bloggadress: http://twinblogg.blogg.se/
  • Felicia säger:

    Finfint!

    2011-04-16 | 21:55:44
    Bloggadress: http://teenmovie.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Skönt att ni redan har hunnit lägga klart.

    Pappa

    2011-04-17 | 09:02:46

Kommentera inlägget här: