ollemarta

Ibland slås man av verkligheten!

Kategori: Allmänt

Sen förra gången jag bloggade har vi hunnit med en sväng magsjuka. Märta åkte på det efter precis en veckan på förskolan sedan senaste sjukdommen. En riktigt elak magsjuka som gjorde att hon sex gånger under natten kräktes, vilket innebar sex sängklädesbyten. Tur jag fått en ny torktumlare ;-)
Som tur är så har ingen annan i familjen åkt dig och nu borde risken vara förbi. Jag var helt säker på att jag skulle åka dit i torsdags men det blev inget och markus trodde helt säker att han skulle åka dit i fredags men det blev inget heller.

Ibland slås man av att barnen håller på att bli stora! Igår när Olle skulle äta kvälls fika ville han ha en till macka och vi var väl inte så snabba på att fixa det åt honom, då hade han hips vips gått till köket och hämtat en macka ut skafferiet smörat den och var hur överlycklig som helst över att han fixat det själv. För mig blev det återigen en påminnesle om att de inte längre är lika beroende av oss, för vissa kanske det är helt underbart men för mig känns det verkligen i hjärtat...


Eftersom det varit så kallt + sjukdom så har vi varit inne hela veckan så idag åkte vi hela familjen till badhuset här i Sävar, vilket var riktigt skoj, synd bara att det var fler som tänkte att det var en bra idé i kylan....
Nu hoppas jag på lite mildare ute så vi kan vistas i snön lite mer.



Här är Märta i sin finklädesutstyrsel, hon gillar fina kläder...

Måste bara visa småtrollen som vi skötte förra helgen. Helt underbart kul var det och det gick mer än bra. Till och med Märta och Inez (som är så små än) lekte på jätte bra, inte en enda tår föll under hela kvällen.




När det varit så kallt ute har inte bergvärmen orkat hålla så jättehög värme, en morgon var det 16 grader. Nu har Markus fixat och donat med detta så det blivit bättre + att vi köpt ett sånt här:


... men jag drömmer om en sån här...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: