ollemarta

Smått och gott

Kategori: Allmänt

I helgen har jag och barnen varit en sväng till Piteå. Åkte fredag eftermiddag och kom till dukat surströmmingsbord vilket var helt perfekt! Lördag hann jag två svängar på stan, måste ju passa på när man har barnvakt och inte behöver lördagen till att tvätta och städa. Men shoppingturen var inte så kul.... Hittade nästan inget som var bra, allt jag provade satt inte bra. Ju längre tiden gick desto mer människor kom och det blev kö både till provrummen och kassan vilket gjorde att jag gav upp. Hittade mer kläder till Mackan, men kom ändå hem med två blusar.

Idag har jag varit på två glasögonbutiker. För ungefär 1½ år sedan köpte jag nya glasögon som jag nu inte ser bra med. De säger ju att när man börjar om att läsa mycket kan ögonen förändras vilket de helt klart har gjort hos mig. Egentligen har jag absolut inte råd men vad gör jag. Var lite sugen på pilotstuket så jag lånade hem två par men jag vet inte... antingen är man bara så ovan eller så passar denna modell verkligen inte till mitt ansikte. Tror ni får avgöra själva...Ska en sväng till, till några andra optikerbutiker också eftersom utbudet verkligen är begränsat på grund av populariteten på dessa modeller.

Skriv gärna vad ni tycker om bågarna.  



Dessa är svarta men finns i andra färger också. JAg tyckte att de nästan var lite "hårda" i färgen.



Dessa är röda och ännu lite större.

Kommentarer

  • Bettan säger:

    Alltså ursäkta men jag trodde du skämtade. :-) Har verkligen, verkligen svårt för pilotglasögon men det är väl så med allt - man vänjer sig till slut. Av de två du visade tycker jag helt klart det övre paret var att föredra (finare kan jag tyvärr inte skriva). ;-)

    2011-03-29 | 14:44:04
    Bloggadress: http://wigenstam.blogg.se/
  • Cissi säger:

    Men Bettan ska inte du också slå till? ;-) De är ju skitsnygga!!



    Nej skämt å sido, jag håller faktiskt med dig. Jag tycker att det är snyggt på andra men jag tror faktiskt inte att det är något för mig.



    Tror det blir solglasögon till att börja med och då från nätet...

    2011-03-29 | 15:13:02
    Bloggadress: http://ollemarta.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Oooo? så hämst!

    Morfar

    2011-03-29 | 16:18:01
  • Anonym säger:

    Mamma trodde först det var Ulla, sen sa pappa:

    OOO så hämst vöre flecka se ujt? Om de där glasögonen tycker jag/vi inte?

    Men lycka till i alla fall!

    Vad tycker Markus?

    Ha det.

    2011-03-29 | 16:24:15
  • Stina säger:

    Jag tänker bara på min mammas glasögon på 80-talet... går liksom inte att komma ifrån ;-). Då är det svårt att ställa om sig till att det ska vara snyggt igen. Gillar fortfarande de lite mer rektangulära, som jag tycker du passar jättebra i.



    Men ibland är man ju sugen på något nytt, och man vänjer sig ju alltid till slut! :-P

    2011-03-29 | 19:31:53
    Bloggadress: http://www.lucky-mee.blogspot.com

Kommentera inlägget här: