ollemarta

Surt sa räven

Kategori: Allmänt

Förra veckan när jag åkte hem för att hämta Olle från förskolan som fått vattkoppor, började de blinka en lampa i bilen som indikerade nått fel. I fredags lämnade vi in bilen och de visade sig vara två saker som måste bytas vilket genererade i en kostand på ca 5800kr + felsökningskostnade som "bara" var 1600! Känder ju inte så jätte kul med tanke på att det snart är jul.



I fredags när jag är hemma och städar så ger centraldammsugaren helt plötsligt upp, vilket genererar en kostand på 5000 + slang för minst 1000 kr till. Markus som ändå är rätt klok ibland ;-) tyckte att när vi ändå köper en ny centraldammsugare så ska vi ha en bra, så det blir en Electrolux. 


Usch känner att jag klagar en aning nu, men det känns faktiskt som om man hade kunnat spendera dessa pengar på nått roligare helt klart. Ja ja så kan det gå, finns ju värre saker....


Olle som fick vattkoppor i onsdags har klarat sig rätt bra. Han har många koppor men han har inte haft feber och de har inte kliat så mycket heller. Han har mest tyckt att de varit trist att inte kunna vara med kompisar.

Tanken är att vi ska vara hemma hela denna vecka så får vi se om lillasyster behagar få några koppor, men jag skulle tro att de kommer nästa veckan någon gång.

Trots alla kommande utgifter så var jag och köpte lite julklappar i lördags till barnen. Märta är klar och Olle ska få nått mer annas är han också klar. Vi hade ju tänkt köpa Märta en vanlig säng till jul men jag tror att vi måste skjuta på det till senare. Hon får helt enkelt klara sig med spjälsäng ett tag till.

Ja jag tror att det var allt för nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: