ollemarta

Allrum och glugg

Kategori: Allmänt

Nu börjar allrummet vara klart. Vi har målat tak, väggar och tapetserat, men endel inredningsdetaljer är kvar att införskaffa, så det ser lite kalt ut just nu. Men här kommer i alla fall lite bilder. Måste säga att tapeten är finare i verkligheten mot vad bilden visar, jag är helnöjd i alla fall.


När jag får lite ny energi ska jag måla skåpen också då kommer den att bli ännu finare.


Här ska en ny platttv upp

Färgen som vi målat är en aning bruten mot grått och det blev riktigt bra + att vi bara behövde måla ETT varv. Det bär sig att köpa lite dyrare färg helt klart!

Taket är målat tre varv så de har tagit sin lilla tid men nu är det i alla fall gjort.

Igår tappade Olle sin fjärde tand så nu har han en stor glugg uppe :-)



Nu ska jag ut på en löprunda, har inte varit ut på typ dryga veckan så nu blir det en liten runda, får se hur det går...



Kommentarer

  • Emelie säger:

    FINT!

    2011-09-10 | 17:55:16
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • bettan säger:

    Verkligen jättesnyggt! Visst är det bättre med kvalitetsfärg än Rustas billiga blaskfärg? Vi har lärt oss det den jobbiga vägen (4lager färg).

    2011-09-10 | 19:53:16
  • mormor säger:

    Det blev jättesnyggt(skitsnyggt).

    Men Olle! så söt han är i gluggen. Hoppas jag får en puss när jag kommer. Krama och pussa han från mormor.

    2011-09-11 | 10:23:42
  • ullalindholm säger:

    men oj så fint,tänkte också att skåpen skulle bli fin att måla, har själv en liknande skåp som jag också funderar på att måla. Jag är ju inte lika snabb som du så det hinner säkert bli modernt med syrabetsat igen och då slipper jag måla...

    2011-09-12 | 19:10:02

Kommentera inlägget här: