ollemarta

Nya projekt på g

Kategori: Allmänt

Barnen har varit hemma halva onsdag, torsdag och fredag denna vecka pga att de haft feber. De har båda varit rätt spaka och mest legat på soffan och sett TV. Då passade jag på att starta de sista projektet hemma nämligen allrummet uppe. Det är de enda rummet som vi inte gjort något åt (ja om man räknar bort tvättstugan). Vi har dragit oss lite för att starta detta eftersom det är mycket tak som ska målas, två fönster och en balkongdörr + en massa dörrar, karmar och golvlister. Men vi har tagit de sistnämnda lite pö om pö så nu tänkte jag att, nu eller aldrig ;-)

Igår målade vi taket, vilket ska målas tre gånger innan det är klart, men första varvet är jobbigast och det är gjort. 

 

Fönstrena hann jag klar i går också så det går framåt och ändå kanske fort när man väl sätter igång.
Golvet skulle vi dock egentligen behöva byta ut men vi väntar med det tills vi ska göra om de små rummen uppe om några år.

Har också hittat en fondtapet som vi ska sätta upp där TV:n brukar stå. Resten av väggarna blir vita.



Jag hoppas att det blir fint tillslut å listan till IKEA blir bara längre och längre ;-)

Barnen var feberfria fredag och halva lördag men igår kväll fick Olle tillbaka febern med 38.9 när han skulle isäng och idag varkar han också ha lite feber så vi får se om jag blir hemma imorgon också.

Här kommer en bild på en glad Märta



Kommentarer

  • Emelie säger:

    Vilken snygg tapet!!! Tur att vi ska iväg på ikea snart, min lista börjar också växa :) Jag skulle så gärna vilja tapetsera om i köket, men det är ju inte lönt förrän "tak-gubben" gjort sitt. Stackars Olle som fått tillbaka febern :(

    2011-09-04 | 09:20:58
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • bettan säger:

    Wow, det kommer att bli supersnyggt! Läcker tapet, väldigt mycket Cissi över den. :-)

    2011-09-04 | 10:44:48

Kommentera inlägget här: