ollemarta

Upplyst

Kategori: Allmänt

Vi håller för fullt på att byta ut och sätta in lite nya armaturer på huset, och ju mer man sätter dit desto mer vill man ha.
Markus har satt LED belysning vid garaget vilket blev riktigt bra ser så snyggt ut när man kommer hem på kvällarna och det lyser. Och det bästa är att han har satt dit skymningsrelä så det sköter sig själv!



Idag var vi och köpte nya lampor på baksidan och det blev såna som lyser både uppåt och neråt. En lampa hann Mackan sätta upp, den andra blir imorgon.



Men visst skulle vi absolut ha haft en likadan lampa mellan lekrumms fönstret och balkongdörren till vardgagsrummet?

Annars har veckan varit bra. Onsdag till torsdag var jag på kurs i Uppsala vilket var riktigt roligt. Fick träffa fem nya doktorander i hemkunskap! (jag har ju varit ensam i Sverige ända tills nu.) Fick också höra på några staffetföreläsnignar av några nydisputerade och en av dem var så klockrent precis det jag vill göra fast hon hade gjort det i NO ämnena i grundskolan. Var så kul att höra, så nu ser jag verkligen fram emot att läsa hennes avhandling. För den som är intresserad heter den: "Erfarenheter och sociokulturella resurser" Analyser av elevers lärande i naturorienterade undervisning. av Malena Lidar.

Annars så rullar det på här hemma. Läser två kurser samtidigt + att jag undervisar och försöker få ihop ett abstract till 15 oktober utifrån min första artikel. Jag har också två stipendier att söka innan 15 oktober så det rullar på i rasande fart just nu.
Nu ska jag gå och vara lite trevlig med min man, det är ju trots allt lördagkväll ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: