ollemarta

Denna Märta

Kategori: Allmänt

Oj vilken total dust jag har haft med min kära dotter Märta i veckan! Hon är så otroligt envis när det gäller kläder (och andra saker också för den delen) och i veckan när det var 25 minus så kulle hon absolut ha strumpbyxor och klänning. Jag lika envis avfärdade det rätt fort och då bröt kaoset ut. Det var ytterst nära att hon hade kommit till dagis i nattlinne. Idag var det nästan samma visa men hon fick ha strumpbyxor, efter att ha provat tre olika par tog Markus över och då blev allt frid och fröjd. Hon fick välja tröja och kommer ned med en blå! tröja ( i vanliga fall har hon mest rött och rosa) jo därför att det matchade hennes blå/turkosa nagellack :-).
Ibland undrar jag om det är så att hon är för lik mig i sättet och det är därför vi råkar i luven på varandra mycket mer ofta än jag och Olle, han är ju i och för sig äldre och mer mogen men tror nog att det ligger nått i det ändå. Markus och Märta går ihop mycket mycket bättre....bävar lite för framtiden när hon är 10 år äldre...
Jaja hon är min lilla hjälpreda också och hur söt som helst när hon är på det humöret :-)
Så här glad blir hon när hon själv får välja kläder
Idag ska vi åka till Gustav och Nils och det blir jätte kul hoppas bara att vi tar oss fram i snöstromen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: