ollemarta

Semester 2012

Kategori: Allmänt

Hemkommen från årets semester. Vi åkte lördagen 30 juni från hällande regn och blåst i Sävar, mot Gävle och en camping där vi hyrt stugor. Första stoppet var dock IKEA och lunch. Väl där hade det blivit uppehåll och vi åt en god lunch bland en massa andra IKEA besökare...
Vi drog rätt snabbt vidare mot Gävle och vid middagstid rullade vi in mot Rullsands camping. Jättefina stugor hade vi bokat och vädret blev bara bättre och bättre.
Det blev grillat!
Senare på kvällen gick vi ner mot stranden och det var en helt magisk kväll. Barnen badade och det var underbart!!
Morgonen efter drog vi vidare till Furuviks djurpark för en heldag bland djuren. Höjdpunkten var en ensam gorilla som hade show.... men det fanns mer roliga djur
Emma och Märta läser kartan.
På eftermiddagen drog vi oss vidare ner mot Vara och Stora Levene där vi skulle bo. Ungefär 10 mil nord öst om Göteborg. Där fick vi ett gott mottagande av hela familjen Bäcklin/Johansson. Vi kom dig vid 20 tiden på kvällen så det vara bara att packa in och mer elle mindre gå isäng.
Måndag var vädret inte det bästa så vi åkte till Skövde och ett otroligt fint inomhusbad. Där spenderade vi dagen
Olle tyckte att det var superkul och han åkte vattenrutschkanor som om han aldrig gjort annat :-)
Ganska tidigt på tisdag lämnade vi över ansvaret av alla barn till mamman i huset och jag, Markus, Sara och Mats drog till Göteborg där vi hade två hotellrum efter avenyn som väntade.
Snabbt checkade vi in så att jag och Sara kunde börja shoppingen. Var superfint väder, rea, trevlig shoppingsällskap och riktigt riktigt kul!! Några påsar kom vi tillbaka med också :-)
Mats och Saras hotellrum var på översta våningen med en balkong med utsikt över Avenyn så vi blev sittandes där rätt länge både före och efter middagen som för övrigt också var en höjdare.
Jag å Mackan på den lilla argentinska restaurangen som hade otroligt gott kött.

Dagen efter åkte vi en kort sväng till ett outlet utanför Götet men på grund av mycket trafik så blev det en mycket kort sväng för sedan kom vi till resans höjdpunkt, Liseberg! Å vilken dag det blev!!! Barnen nöjda (kanske då framför allt Olle, Märta var lite rädd). Oj vad han åkte, berg å dalbanor, flum ride, helikoptrar, kaffekoppar ja allt du kan tänka dig. Här kommer en kavalkad av blider från den dagen.
Vid 23 tiden var vi åter tillbaka i S.T Levene
Torsdag vaknade vi med vackert väder och 27 grader under dagen så då blev det en dag på Varabadet. Ett utomhusbad med vattenrutschkanor som Olle flitigt använde :-)  Märta tyckte även hon om vattnet och hoppade från poolkanten ett antal gånger.
Fredag morgon var semstern slut och vi satte oss i bilen för en 90 mil lång resa hem.
Ett stopp på IKEA i Sundsvall lyckades jag förhandla mig till så jag kom hem med en IKEA påse också :-)