ollemarta

Skötning...

Kategori: Allmänt

Har påbörjat min jobbvecka den här veckan och därför är mormor och morfar hos oss och hjälper till med barnen. Morfar stannar till i morgon och mormor tar bussen hem på fredag. Känns riktigt skönt att ha dem här, och Olle är i det närmaste förälskad i mormor!! Han visste inte riktigt hur han skulle bete sig när de kom så han började slå sig själv och ramlade ihop på golvet :). Sedan la han beslag på mormor så de syntes inte till så mycket mer den dagen.

I alla fall så går det jättebra för honom. Han har verkligen inte klagat mycket på att han har ont, visserligen får han smärtstillande kontinuerligt och det ska han få ytterligar några dagar, men inte trodde jag i min vildaste fantasi att det skulle gå så här bra. Mat äter han bättre nu än innan operationen. 

Har idag fått veta att det är tre stycken som är behöriga av dem som sökt doktorandtjänsten, så det står mellan mig och två till, varav en är en rätt känd HK lärare som skrivit en bok och håller en mängd olika föreläsningar om pedagogik, så när jag fick veta det kändes det rätt kört...tyvärr, men hoppas kan man ju alltid...Annars blir det ett halvår till som hemmamamma, tur man har grannar som också är hemma annars tror jag att det skulle bli lite tungt.

Nä nu måste jag nog vara lite social med mina kära föräldrar!


     

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Det där med att bli alldeles till sig, "slå" sig och ramla ihop på golvet känner jag igen. Sebastian blir precis så ibland han me. Jag håller alla mina 2 tummar för att de ska gå vägen med tjänsten du har sökt. Annars kanske de blir du Veronica och Erik som får gå hemma!

    2009-11-11 | 10:11:40
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • Veronica säger:

    Håller med Emelie. Här har vi också en som blir heltossig då det kommer nån :-)

    Du får gärna vara hemma med mig i fortsättningen :-)

    2009-11-11 | 14:36:13

Kommentera inlägget här: