ollemarta

Helgen

Kategori: Allmänt

Igår åkte vi till simhallen med kusinerna Kevin och Rebecca (Och Johanna). Det var verkligen behövligt. Olle var rätt skraj och höll krampaktigt tag om mig när vi var i den stora basängen. Jag betämde mig för att köpa ett tiokort så att Olle kan träna och bli mer vattenvan. Tyckte dock att han var lite spak innan vi åkte och mycket riktig, när vi kom hem hade han 38,5 grader. Så det blev en lugn kväll och idag har vi bara varit ute en liten sväng. Varje gång jag säger att han ska ta det lugnt för han är sjuk, protesterar han och säger att han absolut inte är sjuk utan har bara lite feber.

Vi satt och filosoferade vid matbordet tidigare idag och då kom vi på att han skulle skriva en önskelista till tomten. Detta är vad han önskar sig:

*Tokiga bilarna
*Atjobilen
*Arga bilen som kör bakom Blixten
*Sheriffen med sirenen på taket som säger tut tut
*Blå chic hicks
*Jättestor studsmatta
*Ko
*Blåa doc Hudson
*Blå snutte

Försökte få honom att tänka på något annat än bilar och det gick ett tag men sedan var han tillbaka i biltankar igen.

Nu har doktorandtjänsten kommit ut och jag ska träffa två arbetskompisar som ska hjälpa mig med min idéskiss. Känns riktigt bra att bolla idéer med några fler som är insatt i ämnet. Sen är de ju helt fantastiska som vill avsätta en eftermiddag för min skull...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: