ollemarta

å dagarna går....

Kategori: Allmänt

Känns verkligen som att hösten har kommit lite. Mycket för att vardagsrutinerna är i full gång. Olle på dagis, mackan på jobbet och jag och Märta hemma. Har funkat riktigt bra att jobba hemifrån än så länge. När jag lämnat Olle på dagis vi 09.00 lägger jag Märta för att sova i ca två timmar och då har jag jobbar riktigt effektivt. Just nu är det mest föreläsningar och uppgifter som ska förberedas, men jag kan tänka mig att det blir betydligt mer att göra när jag börjar få in 6-7 arbeten á 40-50 studenter...tur att inte alla arbeten kommer in samtidigt...

På lördag till söndag kommer svärmor och svärfar hit, det ser vi fram emot (synd bara att jag är borta hela lördag).
Har gjort en hel lista på saker att köpa på IKEA fick tips av grannen att man kunde göra inköpslista på deras hemsida och det var perfekt!! Blir bra att åka på lördag annars blir listan för lång, kommer hela tiden på fler saker som jag "behöver".

Mamma har köpt en massa kläder till barnen nu när det varit på husvagnssemester b la ett par jättefina byxor till Olle och en klänning till Märta som skulle passa till hennes nya strumpbyxor och det blev riktigt bra.





Måste bara visa. Jag satt framför datorn och Märta var runt omkring mig men efter ett tag blev det helt tyst, när jag vänder mig om ser jag att hon lagt sig i vår garderob på en kudde....hon var bara för söt...




Hon blev lite för nyfiken när jag började ta kort.



Kommentarer

  • Bettan säger:

    fniss Ligger hon och gosar med en SKO! Det ska börjas i tid. ;-)

    Kul att det går bra att jobba!

    2009-09-03 | 08:12:11
    Bloggadress: http://wigenstam.spaces.live.com
  • eva-mari lindblom säger:

    Hej

    Hon är ju bara fööör söt,men nu blev tom Märta stor när vi ser lille Martin, även om han ju var rätt så kraftig när han äntligen kom

    längtar efter barnen

    eva-mari

    2009-09-03 | 08:46:13
  • Cissi säger:

    Klart att det måste börjas i tid om hon ska bli lika skointresserad som sin mor och mormor....nja det råkade nog bara ligga en sko där, men man vet aldrig...

    2009-09-03 | 20:39:13
    Bloggadress: http://ollemarta.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Vilken mys-fia ;-)

    2009-09-03 | 22:28:39
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här: