ollemarta

Farliga saker!!

Kategori: Allmänt

Igår när vi gick ut eftermiddagen så träffades så klart de andra barnen på kvarteret. Olle och Sebastian cyklade för fullt, efter ett tag tyckte vi att de varit borta lite för länge för att bara cykla runt kvarteret som de har lov att göra. Markus tog cykeln för att leta efter dem, han var borta väldigt länge. Jag gick in med Märta eftersom det började bli skymning och det var dax att göra kväll. När det hade gått en bra stund dök Olle och Sebastian upp, men inte Markus. Jag kunde få ur Olle att det varit jätte jätte långt bort, tror det varit till en lekpark en bra bit härifrån. Gissa om jag hann bli orolig! Försökte se om Markus tagit sin mobil så jag kunde ringa honom och säga att de är hemma men så klart låg den kvar hemma. Efter ytterligare ett bra tag kom Markus med mer eller mindre panik i ögonen och frågade om de inte har kommit hem än, och det hade de ju så han tog en lättnandes suck...

Idag är det cykelförbud både för Olle och Sebastian....Senare på kvällen säger Markus: Nu förstår man lite hur Englas mamma hade det när inte hon inte kom hem....




Kommentarer

  • Bettan säger:

    Och jag är glad att vi väntar med tvåhjuling till nästa sommar...Elsa hann ju nog långt bara med trehjulingen!

    2009-09-22 | 14:14:23
    Bloggadress: http://wigenstam.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här: