ollemarta

Klagan

Kategori: Allmänt

VARNING! Detta är ett klagoinlägg så ni som redan hört tillräckligt av min klagan på gatan han skippa att läsa detta :)

Nu har vi kommit hem från några dagar i Piteå. Min barndomskompis Emma har fyllt 30 år och hon hade fest i lördags så det var mycket därför jag åkte hem. Det var riktigt roligt och jag fick tid att träffa och prata med flera gamla kompisar.

Jag har börjat inse att det är ganska jobbigt att åka iväg själv med båda barnen så det kändes nästan som att det inte blir så många fler gånger innan Märta är lite äldre. Blir lätt slitigt när man inte är hemma och måste passa henne för så mycket.

Sedan har hon en period nu när hon är vaken på nätterna! Känns som att det är varannan natt hon är vaken från 1 tiden till 4 ungefär (inatt var det 01.20-04.20). Vi ser att hon håller på att få två kindtänder, men det är lite konstigt att så fort hon kommer till våran säng börjar hon skratta och klättra på oss, verkar som att hon inte alls är trött...konstigt. Jag håller på att bli tokig på detta!! Man är ju inte direkt van att vara vaken så många timmar på natten längre, och Olle får som synd är ta mycket på dagen eftersom tålamodet är som det är...(tur han är på förskolan...)
Nej men usch vad det blev tråkigt!!

Jag hoppas verkligen att detta är snart övergående, så vi kan börja få sova hela nätter igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: