ollemarta

Nya vanor!?

Kategori: Allmänt

Nu är det färdigt!!! Både jag och Markus har varit mycket dåliga på att leva sunt och nyttigt under hela hösten och snart hela våren och det syns mer och mer på vågen tyvärr, så nu är det dags att ta tag i detta innan det helt plötsligt är 5, 7, 10 kilo för mycket!!
Därför börjar vi med hälsovakten från och med imorgon och hoppas att det ska ge oss lite bättre vanor.

Det går bara inte att äta mackor varje kväll + en påse godis minst 4 -5 gånger i veckan, klart att det syns på vågen. Tänk att det ska vara så svårt trots att man så väl vet hur man borde leva....

Jaja annars har helagen varit helt underbar! Lördag förmiddag åkte vi in till stan för att Olle skulle få köpa sig en leksak eftersom han lärt sig cykla + att han behövde en ny hjälm. Vi åkte också en sväng till Media Markt för att kolla in ännu en gång den mobil som jag beställt (som för övrigt bli min födelsedagspresent, men jag tror Mackan är lite mer intresserad av den så vi får väl se vem som kommer att använda den mest :)). Lördagkvällen grillade vi för första gången på säsonen och det blev helt underbart gott!!! Tänk att det är så gott att grilla, kommer med all sannolikhet att bli ett par gånger till denna sommar :).

Idag har vi firat Markus med tårta och fika på säng. Det är lite skillnad i "presentbudget" han fick nämligen en brödrost och ett par sockar...





Efter lunch kom min kompis Sara och hennes två söta pojkar Gustav och Nils det är som alltid kul att träffas.

Nu ska jag gå och umgås med födelsedagsbarnet!

Kommentarer

  • Markus säger:

    Försöker du säga att jag är tjock? hm... he blir till att tröstäta lite....

    2010-04-25 | 21:40:06
    Bloggadress: http://ollemarta.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Hälsovakten... Välkommen till den sunda klubben ;) Ja helgen ska man inte klaga på, härlig har den varit!

    2010-04-26 | 10:52:49
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • Bettan säger:

    Aha, det var därför du var så ivrig på att fara och träna ikväll. Annars brukar jag ju få släpa med dig på passen. ;-)

    2010-04-27 | 13:18:25
  • Cissi säger:

    jamenvisst :) Släpa!? nä nu överdrev du, nog har jag tränat minst två gånger i veckan HELA vårterminen....eller hur var det nu....:)

    2010-04-27 | 15:38:37
    Bloggadress: http://ollemarta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: