ollemarta

Julafton och Annandag jul

Kategori: Allmänt

Varför heter det annandag jul frågade det sig på bolibompa idag. Den är väl lika annan som någon annan dag...och det kan man faktiskt fråga sig. Idag har jag fått en shoppingdag!! Vilket var jättekul! Jag hittade också till råga på allt ganska många saker.
Jag försökte gå på affärer som vi inte har i Umeå och hittade ett par svarta jeans, två koftor, två tröjor och ett par silverörhängen. På cubus, gina och vera.

Julafton var riktigt mysigt och vi startade redan klockan 14.00 med att äta tillsammans hela familjen (17 stycken).

Efter kalle kom tomten med många paket till barnen och jag fick en vake up light klocka (Markus tror att jag ev. kan få lättare att kliva upp på morgonen) en STOR flaska frisörchamnpo + balsam och ett par skor.

Här kommer lite bilder från julafton



Julmat var det gott om



Men Olle åt plättar



Ser Kalles jul



Så kom tomten till slut!




Märta var inte alls rädd




Olle och Märta fick en bilbana, det var kul!

Kommentarer

  • Stina säger:

    Vad härligt ni verkar ha haft det, inte utan att man blir lite avis... ;-)

    Jag hoppas på en finfin nyårsafton i Uppsala istället. Tänk om man hade kunnat få sig lite shopping där också. Skulle sitta perfekt!

    2010-12-26 | 19:40:17
    Bloggadress: http://www.lucky-mee.blogspot.com
  • Morfar säger:

    Bilbanan var väl tänkt till Markus, vad jag kan förstå?

    2010-12-29 | 08:35:52
  • Emelie säger:

    Mys-pys! Julen är allt bra härlig =)

    2011-01-03 | 21:16:44
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här: