ollemarta

snart....snart jullov! (varning för ett negativt inlägg)

Kategori: Allmänt

Nu är det inte långt kvar till en mycket välbehövlig julledighet.

Just nu känns det som om kapaciteten börjat tryta. Att jobba heltid (med ett jobb som tar mycket tankar och mental kraft även när man inte sitter på jobbet) ha hus, barn och man tar på krafterna (särskilt den sistnämnda ;) nej utan honom hade det inte gått alls.... Att samtidigt vabba stup i kvarten gör att man kommer efter i kurser, litteratur, seminarier osv och det blir ganska tröttsamt tillslut.
Kanske syns det på något sätt på mig eftersom jag tror att det är en av orsakerna till varför tycker barnen varit särskilt jobbiga en period nu. Både Olle och Märta. Olle med sitt tjat och motstridighet som visar sig så fort vi kommer innanför dörren. Får han inte igenom det han vill bryter han ihop och skriker, sedan bryr han sig inte ett skvatt om vad vi säger utan gör som han vill ändå. Och Märta med sitt gnäll....gnäll...gnäll som specifik riktar sig till mig. Jag förstår att det får för lite uppmärksamhet men det sätt de visar det på gör att jag bara vill ut! Försvinna, bara vara själv.

Jag tror att vi alla behöver lite ledighet. Barnen är trötta på morgonen så vi får väcka dem samtidigt som man inte vill att de ska gå isäng så tidigt så man inte hinner umgås.

När helgen kommer orkar jag inte göra någonting....skulle vilja umgås med kompisar, bjuda på middag men jag hamnar under en filt på soffan istället.



Jag tror att med lite ledighet, komma hemifrån ett tag och bara slappa kommer att ge nya krafter...Jag hoppas...

Kommentarer

  • Stina säger:

    Jag förstår precis! Men tur att det i alla fall är ett jullov som närmar sig.



    Vi ses imorgon i alla fall - utan barn, man och jobb!!

    2010-12-07 | 21:09:17
    Bloggadress: http://www.lucky-mee.blogspot.com
  • Bettan säger:

    Men du, fundera på att gå ner i tid! Pengarna man får in på att jobba heltid är inte värt det - tiden med barnen är faktiskt SÅ mycket viktigare!

    Styrkekram (ses ikväll). :-)

    2010-12-08 | 10:06:08
  • Camilla säger:

    Hej!



    Känner så igen mig fastän vi bara har ett barn. Du är duktig!

    2010-12-08 | 16:21:15
  • Emelie säger:

    Ja det är tuffa tider... Känner precis likadant, fast här hemma är det nog mest jag & inte barnen som gnäller :/ Håll ut & njut av ledigheten som snart är här!

    2010-12-08 | 18:42:55
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/
  • mormor säger:

    Tur att det snart är jul och du får vila upp dej. När ni kommer hem ska du bara få vila och ha det skönt.

    2010-12-09 | 16:39:22

Kommentera inlägget här: