ollemarta

Usch, tänk vad som hade kunnat hända!

Kategori: Allmänt

Idag har vi kunnat förlora Olle om det hade velat sig riktigt illa.
Han hade tydligen fastnat i ett persienn snöre i kuddis på dagis och riktigt snurrat in sig så mycket att han var helt fast. Som tur var hade hans kompisar gått och hämtat en fröken eftersom han blivit ledsen och börjat gråta.

Hade de inte gjort det så hade det nog kunnat gå illa eftersom detta rum är ganska långt in i dagis och de har alltid dörren stängd vilket gör att någon fröken hade aldrig hört honom. Usch, man blir lite skakis faktiskt...

Så här ser han ut på halsen...







Har länge varit skeptisk till detta rum och påpekat att de ibland händer andra saker där som jag tycker att personalen ska ha koll på. De busar också väldigt mycket i detta rum och de är rätt våldsamma lekar ibland om jag tolkar Olle rätt.
Nu skulle de skrivas en insidentrapport på denna händelse så vi får hoppas att det aldrig händer igen!

Kommentarer

  • evamari lindblom säger:

    Jag skulle gå dit o klippa bort snörena, självklart måste en sådan händelse rapporteras o tas på allra största allvar, vi ses,om makterna är med oss.

    karamar

    svärmor

    2010-12-09 | 08:40:32
  • Stina säger:

    Men så fruktansvärt! Jag trodde nog att förskolan var ett säkert ställe för barnen... kanske dags att tänka om. Håller med evamari - gå dit och klipp bart snörena!!!

    2010-12-09 | 09:58:37
    Bloggadress: http://www.lucky-mee.blogspot.com
  • mormor säger:

    Jag får hjärtklappning när jag hör vad som hänt min älskade Olle. Tack gode Gud att han lever! Nu säger du till på skarpen att det alltid är en personal när barnen ska vara i detta rum och att dörren allid är öppen, dom kan haka av den från gångjärnen.

    Pussa Olle från mormor.

    2010-12-09 | 16:35:51
  • Emelie säger:

    Men så hemskt!!!Får rysningar!

    2010-12-10 | 17:51:24
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här: