ollemarta

Olle 4 år!

Kategori: Allmänt

Så blev Olle 4 år i torsdags! Oj vad tiden går fort, helt otroligt.  Tyvärr tog vi inga bilder på själva födelsedagen, men han glev glad över krockodilen däremot sa han när han fick syn på studsmattan: "men jag som ville ha en drake!!" men när han sedan fick hoppa så sjöng han "Bästa dagen någonsiiin!" så det gick nog hem i alla fall :-)



Mormor och morfar kom på Olles födelsedag och stannade till lördageftermiddag så de hann vara med och hjälpa till på barnkalaset som han hade i lördags + att vi fick hjälp med städning.








De enda flickorna på kalaset, de höll ihop och var hur söta som helst!!
(förutom Märta då..)

Sedan blev det fiskdamm





Idag har vi varit på marknaden, men 4 åringen är verkligen inne i en utvecklingsperiod (läs envis, trotsig, tjurig och ibland upptjäftig) så det blev en kort visit. Jag blir så på dåligt humör när jag har tänkt och planerat att vi ska ha en mysig dag. Gå en stund på marknaden och sedan fika lite, men det började bråkas redan på vägen dit och redan då är man uppretad så det blev varken karrusell eller fika. Han fick välja en heliumballong och valde Svampbob men ångrade sig sedan och ville ha en haj och var sur och arg över att han inte fick en sån iställer osv ni förstår antar jag.... Men jag ska få underhållning ikväll i alla fall. Ska se "Sex and the city 2" Det ser jag fram emot!

Så här såg föresten Märta ut i morse när hon skulle gå ut. Vi var tvungen att vara två för att få på henne kläder. Hon hade bara bestämt sig för att hon skulle vara "klädd" så där idag...(ser inte fram emot när hon är 4... :-))


Kommentarer

  • Emelie säger:

    Å vad jag känner igen mig, tänker på envisa barn. Ludvig skrek & sparkade i en halv timme när han inte fick leka i Julias sandlåda för att vi skulle gå hem. & igår vaknade han på dagen och var riktigt arg, låg & skrek under soffbordet i nästan 40 min. Ser inte heller fram emot när han är 4... Vilka härliga kalas bilder på de söta barnen!

    2010-05-30 | 20:10:49
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här: