ollemarta

1:a advent...

Kategori: Allmänt

..Är det i dag och helgen har varit rätt lugn. Märta har varit sjuk i feber sedan i torsdags men peppar peppar är hon feberfri idag men riktigt dunderförkyld! Tror aldrig hon varit så förkyld förut, hon är täppt så hon nästan inte kan prata. Skönt i alla fall att hon är feberfri då går det åt rätt håll. Räknar med minst en omgång till med sjukdom innan julledighet. Har varit ungefär varannan vecka.

Sedan i tosdags har det snöat här, så vi har redan stora snöhögar som tur är är det bara snöfjun eftersom det är så kallt, vi hade minut 20 imorse, som för övrigt var en riktig sovmorgon. Båda barnen sov till 08.00! Det händer inte varje år ;-)


Eftersom jag varit hemma med barnen torsdag, fredag (Olle fick också vara hemma) så passade vi på att baka lite lussebullar och julpynta.







Jag tycker verkligen om att julpynta, det blir så mysigt och lite julstämning får man också.
Tyget som jag har sytt julgardiner av köpte jag för ungefär 8 år sedan på Hemtex, och tänkte när jag köpte dem att "dessa ska jag ha i mitt framtida hus", ibland är jag lite planerande. Märta blev verkligen till sig när jag tog fram några prydnadstomtarna, hon visste inte riktigt hur hon skulle bete sig, sedan hade hon fullt sjå att visa både Olle och pappa när de kom hem.

Idag har det varit skyltsöndag här i Sävar och de ville vi ju inte missa trots kylan. På ICA bjöd de på jultallrik, kaffe och pepparkaka men det som drog mest var tomten som också satt på ICA och tog emot barnens julklappsönskningar. Tyvärr var Märta på sitt mindre bra humör (tänkte ett tag att kanske tomten vill han en julklapp inte bara ge bort och då hade han gärna fått Märta...).
Jag och Olle åkte också brandbil vilket var uppskattat.

Både Märta och Olle hade riktigt roligt när det fick låna kameran och ta lite kort tidigare i kväll. Här är en liten bildkavalkad.



Åt en blåbärskaka till efterrätt













Måste bara avsluta med denna bild. Åhh var jag föredrar sommar framför vinter...

 

Kommentarer

  • Anna säger:

    Åh vilken bild! Visst är det härliga las bodas? ;)

    Jodu, "nähä" kan han med säkerhet säga =) Det är så roligt nu för det kommer mer och mer ord varje dag, och oftast med ett "nähä" framför då såklart.

    Herman är också riktigt förkyld, idag är det lite bättre men han har varit så himla snorig. Hoppas Märta kryar på sig och får vara frisk i jul. Förkylningsbacillerna verkar verkligen gilla Märta =)

    //Anna

    2010-11-30 | 20:50:04
    Bloggadress: http://roknasbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: