ollemarta

En salig blandning

Kategori: Allmänt

Nu har peppar peppar barnen varit friska hela förra veckan och denna vecka har också börjat bra. Jag har helmycket att göra på jobbet denna veckan så det är bara att hoppas på det bästa. Går ju en 7.5 hp kurs i vetenskapsteorier samtidigt som jag går en pedagogisk kurs i "oral presenatation and communication".

Jag har också fått min forskning godkänd av etiknämnden så nu börjar verkligen allvaret med att samla data. Enkäten som jag jobbat med sedan i våras väntar nu bara på att få skickas ut och som vanligt kommer jag på saker i sista sekund som vore bra att göra. Nu vill jag ha en hemsida där länk till enkäten ska finnas så det blir lättare att hitta igen den för de som ska. Men det brinner lite i knutarna eftersom jag vill få ut den nästa vecka eftersom det är höstlov och lärarna kanske har liiiite mindre att göra. Markus är satt i arbete...

Idag har jag  haft kurs och möten hela dagen så jag var alldeles slut och när jag kom till bilen, vad hittade jag där om inte en P-bot!!! Fattade inte först vad det var eftersom det bara var en lite gul lapp som såg ut som ett kvitto men tydligen har jag parkerat på fel parkeringsplats mot vad som står på min parkeringslapp, det är bara det att jag stått där sedan 1 februari och inte fått någon bot tidigare.... 500kr i sjön...det var min kaffebryggare....

Som tur är har jag redan investerat i ett par springarskor från england som kom igår. Riktigt sköna och jag hoppas att det kommer att göra så jag svävar fram på löpbandet från och med nu :-)

Har för övrigt kommit igång riktigt bra med träningen, tre dagar i veckan kör jag varav en på gymmet. Har funkat riktigt bra och löpbandet drar faktiskt, tycker det är rätt skoj. sprang en halv mil i söndags och hade nog kunnat springa mer om inte klockan blivit så mycket.


I torsdags kom mamma och pappa på besök för att fira Märta, hon fick en jättefin docka och en kofta som mamma stickat och idag när jag kom hem hade hon koftan på sig då hade hon tydligen vägrat att ta av sig den när de kom hem från förskolan så hon verkar nöjd :-)

I söndags var vi hos kusinerna på Umedalen för att äta söndagmiddag och det är som alltid supermysigt. Vi är så tacksamma att vi har dem nära, det är ändå trots allt enda släkten som bor i närheten och det är mycket värt! Olle och Märta är dessutom överförtjusta i Kevin och Rebecca. Olle i Kevin och Märta i Rebecca, men det är inte så underligt så fina som de är!

 

Hittade även en bild i telefonen från i sommar med alla "Kribergskusinerna"



Kevin, Rebecca, Märta, Edvin, Anton, Martin och Olle

Så här söta var Olle och Märta när mormor kom med bussen förra gången. Då skulle de gå hand i hand med henne hela vägen från E4:an...



Nu är det bästa jag tar en kvällsmacka och sedan, dusch efter ett hårt step pass.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: