ollemarta

Sjukstuga

Kategori: Allmänt

Ja här har vi, och har haft sjukstuga de senaste 1½ veckorna. Först blev Olle sjuk med hög feber och hosta, men det varade inte så länge, ett par dagar sedan blev Märta sjuk. Hon blir ju så sjuk när hon blir sjuk!! 40 graders feber, kräkningar och helt spak. Detta höll i sig till onsdag ungefär sedan var hon feberfri torsdag, fredag men lördagmorgon var hon inte pigg utan kräktes igen och senare på eftermiddagen fick hon feber. Hela lördagen klagade hon på att hon hade ont någonstans men kunde inte precisera var. Idag verkar hon bättre och har ätit lite välling så vi får se om febern kommer igen eller inte...

I torsdags var Markus och köpte mig (oss) en ny torktumlare, äntligen!! Den vi haft har varit helkonstig i typ 1 år. Min tvättstuga är för liten för att hänga all tvätt därför behöver jag en torktumlare, jag tycker också att det är så smidigt.

Så här der den ut, har inte använt den än men den ser bra ut i alla fall :-)



I går åkte jag och Olle in till stan för jag hade lovat honom att göra något kul eftersom han varit så oerhört snäll denna vecka när Märta varit sjuk. Han valde själv att köpa en leksak på barnens hus så vi åkte dit. Han valde smålego (lego Plantis som han säger men det är Lego Atlantis).  
Han och Markus byggde ihop det igår och oj vad han har lekt!! Han har varit helt överlycklig över detta och verkligen varit försiktig så det inte skulle gå sönder. Observera att den grejen till vänster är en haj!!

Ja så har vår vecka varit, får se hur nästa blir....







Kommentarer

  • Bettan säger:

    Härligt med ny torktumlare- jag skulle aldrig klara mig utan! Särskilt härligt med mjuka lakan och handdukar tycker jag.



    Hoppas våra barn blir friska snart, Anders blir hemma i alla fall i morgon med båda, Sirre är forfarande jätterisig. :-(

    2011-02-06 | 12:16:27
    Bloggadress: http://wigenstam.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Torktumlare... Har jag aldrig använt mig av. Jag slängde ut våran när vi flyttade in. Men med tanke på min LILLA tvättstuga så kanske jag borde behållt den ;-) Hoppas Märta är piggare & att hon får vara det ett tag!

    2011-02-06 | 13:05:01
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här: