ollemarta

Nu är vardagen i full gång.

Kategori: Allmänt

Ja idag har det gått precis en månad sedan det var julafton, oj vad tiden går fort fram, men det är bra för just nu skulle jag vilja spola fram tiden till april, maj när man får börja fundera vad man ska sätta för frö och vad man ska odla i växthuset denna sommar (om taket nu håller hela vintern.)... men än så länge har snön övertaget.

I lördags blev jag aprupt väck av Markus som sa att det var översvämning i badrummet uppe, när jag masta mig upp så var det inte sån katastrof som det lät på rösten, utan det var det att vattnet inte drog av i golvbrunnet under badkaret, men så länge man inte badar så är det ingen fara. Markus jobbade dessutom med detta under lördagen och verkar ha fått till det.

Jag och Märta gick på 2 års kalas hos grannen Inez, vilket var mysigt. Olle och Joel (en dagiskompis) hade beslutat redan i måndags att de skulle träffas och leka på lördagen, Olle hade verkligen sett fram emot detta och hela veckan räknade han ner till lördag. Där blev han nästan hela dagen och sedan kom de hit på middag. Jag tror att de blev en bra dag.

För min egen del har året inletts med mycket jobb, men det känns som om jag har det under kontroll i alla fall. Bara ingen av barnen blir sjuka nu igen (vabbade 1½ daga förra veckan) så ska det nog gå bra. Vi i forskarskolan åker till Skottland (Stirling) i början på mars och det är en del förberedelser till det. Det planeras även en internationell konferens i Australien nästa sommar som de vill att jag ska presentera något på, så det blir verkligen något att se fram emot, säkert första och enda chansen att få åka dit!

Måste också skriva att vi har två underbara barn just nu, Olle är verkligen inne i en harmonisk period, han gillar att spela spel och man kan tom sitta och prata med honom på ett mer ömsesidigt sätt. Märta har sina utbrott men hon har börjat prata så mycket, och hon är så cool på nått sätt, tjuvrolig. 

Förra veckan kom en fröken till mig och sa: "vet ni hur snäll son ni har!?" Hon berättade då att han suttit med en annan pojke till mellis en dag. Då hände det sig att bara en korv var kvar och Olle tog den, men då ville den andra pojken också ha korv, då sa Olle: "men vi kan dela!" Olle delar korven men det blir inte alls lika stora bitar, då säger Olle "du får välja". (tilläggas ska att ingen personal satt vid bordet det var bara dessa två pojkar). Detta tycker jag är ganska strongt gjort av en 4 åring!...  

Avslutar med lite bilder...




De här drömmer jag om just nu! (jag och syrran badar i Segasjön)

Kommentarer

  • ullalindholm säger:

    Men syrran, vilken vågad bild du har lagt ut på oss! du har ju inte ens frågat om det är OK.

    2011-01-25 | 22:37:31
  • ullalindholm säger:

    vilken vågad bild du har lagt ut på oss!du har ju inte ens frågat om det är OK.

    2011-01-25 | 22:56:18
  • Cissi säger:

    sorry det glömde jag! Men jag tror att du ändå ska vara glad, jag valde mellan den och en annan bild som var betydligt mer naken... ;-)

    2011-01-26 | 07:26:10
    Bloggadress: http://ollemarta.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Härligt med lite uppdatering, nu när det tyvärr blir lite längre mellan gångerna man ses... Så storsint av Olle att dela =)

    2011-01-28 | 22:33:33
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här: