ollemarta

Uppdatering

Kategori: Allmänt

Nu känner jag nästan att jag tjatar lite om bilen men här kommer några bilder av den.






Har köpt överdrag till baksätet samt ett sparkskydd så vi kanske kan hålla den lite mer fräsch.

Annars händer det inte så mycket just nu, har varit ute mycket de senaste dagarna. Det har ju varit helt underbart väder. Hela gräsmattan har jag räfsat, alla rabatter är någotsånär rensade och jordgubbslandet har fått en fiberduk över sig.

Vi har dock ett stort projekt kvar som vi inte riktigt vet vad vi ska göra med. Förra sommaren kapade vi ju alla brudspireabuskar (4st) som var framför altan på baksidan. Dessa verkar inte vilja komma med några nya skott och risken är därför stor att vi måste ta bort dem helt, men hur gör man det?? Frågan är om det är hankraft som gäller om det nu ens går....eller måste vi hyra en liten grävare? och hur mycker kostar det...Kan man ge dem något gift så de bara förmultnar med rötter och allt (skulle ju det bästa)? Jag inte lätt, men att ha kvar några döbuskar vid altan känns inte aktuellt särskilt länge....

Annars är allt bra med barnen, Märta ska på hud på måndag och så bra som hon är nu har hon inte varit på ett halvår (så klart), men jag har ju dokumenterat så jag får väl ta med det.

Olle är snäll och börjar vara så klok och stor, idag fick han äta middag hos grannen vilket han verkligen uppskattade. Han gillar mest att vara med kompisar och det är tur att de finns många att välja bland på gatan.
 
Märta gillar kompisar också och hon har lärt sig cyklar på sin trehjuling så hon är ganska snabb på att fara iväg till någon kompis som är ute. För övrigt är hon inne i sin 3 års trots för fullt så det gäller verkligen att ta ner henne på jorden ibland. Idag till middagen satte hon ner maten på golvet (inte för förts gången direkt). Jag sa åt henne att så gör man inte då tittade hon bara på mig och tog ett blommkålshuvud och släppte det också på golvet med ett litet leende. Då var det en som fick städa golvet också efter maten kan jag säga..och det var inte jag.
Hon har också en period när hon så fort hon ser mig eller vill ha uppmärksamhet (gärna när jag lagar mat) lägger sig på golvet och skriker och säger "ont i magen" "ont i rumpan" "Bära!!" Förts trodde vi ju att hon hade det på riktigt och fort lärde hon sig att det var så man gjorde för att få uppmärksamhet men nu är det ju mer än irriterande att ha henne liggandes på golvet i köket skrikande samtidigt som man ska försöka få middag på bordet. Jaja sånt man får räkna med när man är småbarnföräldrar kanske...

Känns skönt att det inte är så mycker kvar på terminen och det är ganska lugnt just nu. Jag håller på med min pilotstudie och det är jättekul att få komma ut i skolan igen. Man blir riktigt sugen på att undervisa den sköna högstadieåldern igen. Jag gillar verkligen den åldern på barnen!

Här kommer en liten sång. 

Kommentarer

  • mormor säger:

    Oj så jättefint hon sjöng mitt lilla gullebarn!!!



    Ni måste sköta om lilla Märta så hon inte behöver vara så arg.

    Kram från mormor

    2011-05-11 | 16:21:30
  • Emelie säger:

    Snygg bil, gulliga barn & skön sång ;) Vad det gäller buskarna så tror jag på en minigrävare, tyvärr...

    2011-05-11 | 18:53:45
    Bloggadress: http://sebbeludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här: