ollemarta

Internat

Kategori: Allmänt

Nu är jag hemkommen från Toronto där jag spenderat en vecka tillsammans med min forskarskola. Det har varit en bra vecka med både shopping, presentationer, föreläsningar och en tripp till Niagarafallen, men när hemresedagen kom var jag mycket nöjd och ville bara hem. Totala flygtiden var ca 13 timmar men med väntetider tog hemresan ungefär ett dygn.

Det var inte så bra väder där tyvärr, det var riktigt kallt, veckan innan hade de haft mellan 25-30 grader varmt men nu låg tempen ungefär på noll vilket var rätt trist.
Det har varit skönt att få lite egen tid och jag har verkligen kunnat njuta av att få äta frukost, lunch och middag med ett väldigt lugnt sällskap :-), men nog längtar man efter barnen efter en vecka kan jag säga...
Har bara tagit jättetråkiga bilder men jag lägger ut några i alla fall.

Nu blir det att jobba två dagar sedan blir det faktiskt lite påsklov!


CN tower


Toronto by night


En superfin stormarknad i närheten av hotellet med flera hyllmeter med bakverk, ostar, kött mm


Halva torsdagen spenderade vi vid Niagarafallen, 55 meter högt fall med öronbedövande massor med vatten


USA och deras fall...


Jag och Kicki


Middag åt vi uppe i Skylon tower ett 260 meter högt torn med en roterande restaurang som snurrade ungefär ett varv i timmen så man hade en underbar utsikt





På kvällen belystes fallen upp av olikfärgade lampor




God mat var det också om än dyr...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: