ollemarta

Helgen

Kategori: Allmänt

Helgen har passerat, med underbart väder och en mycket omtyckt kusin som sovit över mellan lördag och söndag.

Fredag var vi bortbjudna på Tapas, mycke gott och trevlig sällskap som vanligt. Lördag hann jag och Olle in till stan en sväng för att han skulle få bli klippt, vi hade några andra ärenden också men var rätt fort klara eftersom det var så fint väder så skyndade vi oss hem för att ta oss till dagisbacken för några åk med skranan. På eftermiddagen kom Rebecca till oss och vi var ute en sväng till efter maten och sedan såg vi hela familjen melodifestivalen, vilket var så mysigt.

Kolla in Olles hand :-)

Både Olle och Märta tyckte att det var bra och Märta dansade till alla låtarna t.o.m Lotta Engberg och Christer Sjögren ;-). Vi tyckte alla att Danny var bäst.

Söndag var det ännu bättre väder så det blev en sväng till till dagisbacken före lunch, sedan kom några kompisar på fika på eftermiddagen.








Så här glad har Olle varit av att ha Rebecca hos sig :-) Märta har även hon varit över lycklig och så fort hon inte haft henne för ögonen har hon ropat Becka, Becka!

Jag själv är rätt glad för vi har beslutat att jag till hösten kommer att gå ner i tid till 85%. Det behövs! Vardagarna känns som ett enda pussel för att det ska gå ihop med allt man ska göra och jag tycker att tiden med barnen blir allt för kort. På helgerna ska allt man inte hunnit med på veckan göras osv. Tror att det blir bra. Jag får ju mer eller mindre bestämma själv hur jag vill lägga tiden, kanske jobba en fredag och sen vara ledig tre, låter ju inte helt fel, men det kan nog bli andra lösningar också.

Jobbar för fullt med min första artikel. Ska ha seminarium på fredag så det gäller att ha hunnit en bit på väg i alla fall, men jag börjar vara en aning less. Har jobbat med den sedan ett år tillbaka (dock inte bara) så jag hoppas att den hinner bli färdig under vårterminen i alla fall.


Kommentarer

  • mormmor säger:

    Va roligt att ni har haft det så bra, och att ni är friska. Mycket klokt om du går ner i tid så du hinner med barnen ännu mer. Dom går inte i repris. Kram från mormor!

    2012-02-28 | 09:10:01
  • Veronica säger:

    Bra beslut att gå ner i tid. Tid är också pengar!

    2012-03-05 | 12:15:07

Kommentera inlägget här: